کد خبر: 304994
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کتاب صوتی «لک‌لک‌ها بر بام» کانون برگزیده شد

کتاب صوتی «لک‌لک‌ها بر بام» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با روایت احترام برومند در بخش آثار الکترونیکی جایزه شورای کتاب کودک به عنوان برگزیده معرفی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات داوران بخش آثار الکترونیکی متشکل از محمد آرا، مرجان فروغی و مریم چهرقانی جایزه شورای کتاب کودک را در این بخش را به راوی اثر، احترام برومند هنرمند صاحب‌نام کشور اهدا کردند.
نسخه‌ی شنیداری رمان «لک‌لک‌ها بر بام» اثر میندرت دویونگ و ترجمه باهره‌ انور در قالب طرح «کتاب آوا» در سال ۱۳۹۸ از سوی کانون منتشر شد.

در طرح «کتاب آوا» ۱۳ رمان ترجمه‌ی برگزیده با صدای بازیگران مشهور، ۱۰ رمان تألیف برگزیده، ۷ کتاب تاریخی علمی با صدای گویندگان برتر رادیو، ۲۰ کتاب کودک با صدای مربیان خوش صدای کانون و نخستین نمایش‌نامه شنیداری «جزیره بی تربیت‌ها» با صدای ۱۲ بازیگر صاحب ذوق، به مخاطبان ارایه شده است.

این کتاب، داستانی جذاب از حمایت اهالی یک روستا برای همزیستی با لک‌لک‌ها است که تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه «نیوبری» و «ادبیات نسل جوان آلمان» شده است.
رمان «لک‌لک‌ها بر بام» نخستین بار در سال ۱۳۵۳ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.


در بخشی از این اثر آمده است: دیرک تمام حرف‌هایش را دوباره از سر گرفت. تمام نقشه‌هایشان را توضیح داد. برای جانوس از لک‌لک‌ها و زندگی آنها در آفریقا، میان شیرها و کرگدن‌ها و اسب‌های آبی گفت. دیرک کلمات را حسابی کج و کوله بیان می‌کرد. بعد دیگر حرف‌هایش ته کشید. چیز دیگری برای گفتن نداشت. این بود که با ناامیدی اضافه کرد: «فقط یک خرده فکر کن. در آفریقا لک‌لک‌ها بین حیوانات درنده زندگی می‌کنند ولی اینجا آنها درست وسط مردم زندگی می‌کنند.»
علاقه‌مندان می‌توانند نسخه صوتی و چاپی این کتاب و سایر تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از فروشگاه اینترنتی به نشانی shop.kpf.ir، مراکز عرضه محصولات فرهنگی در سراسر کشور و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی طاقچه و فیدیبو تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =