خالق سفر به دور دنیا از دنیا رفت

اریک کارل، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان و نوجوانان در ۹۱ سالگی در خانه‌اش در آمریکا درگذشت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اریک کارل، نویسنده‌ی آمریکایی با اصالتی آلمانی، در عمر ۹۱ ساله‌اش بیش از هفتاد کتاب برای کودکان نوشت که عمده‌ی این آثار به طبیعت و زندگی گونه‌های مختلف، صلح و دوستی، محیط زیست و... اختصاص داشت.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های گذشته بسیاری از آثار معتبر این نویسنده‌ی فقید را برای اولین‌بار در ایران ترجمه و روانه‌ی بازار کتاب کند.
آثاری چون «سفر به دور دنیا»، «روباه قرمز سلام»، «آواز جیرجیرک کوچولو»، «خوش‌مزه‌ترین کلوچه‌»، «آفتاب‌پرست عجیب»، «پینه‌دوز بد اخلاق» و... از جمله کتاب‌هایی هستند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه دهه‌ی گذشته از اریک کارل به بازار کتاب کودک ایران عرضه کرده است. وی علاوه بر نویسندگی، تصویرگری برخی از کتاب‌هایش را نیز خود انجام می‌داد.
ویژگی کتاب‌های کارل، در شکل و شمایل بصری و شکل و قالب فیزیکی عرضه‌ی آن‌ها بود که در دهه‌های گذشته در نوع خود، بی‌نظیر بودند. 
آثار این نویسنده به قدری مورد استقبال کودکان بود که علاوه بر تجدید چاپ‌های متعدد، در بسیاری از مراکز کانون در قالب فعالیت «معرفی شخصیت» مربیان به همراه اعضای مرکز، زندگی و کتاب‌هایش را به تصویر می‌کشیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =