گسترش همکاری کانون با کمیته امداد استان سمنان

مدیران فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به‌منظور گسترش هم‌افزایی و همکاری بایک‌دیگر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، معاونان و مسئولان فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در بازدیدی یک‌روزه از مراکز فرهنگی‌هنری کانون و کانون‌های فرهنگی کمیته امداد شهرستان‌های دامغان و شاهرود به‌منظور گسترش هم‌افزایی و همکاری بین این دو مجموعه، با یک‌دیگر دیدار و درخصوص انعقاد تفاهم‌نامه و تعهدات دوجانبه، گفت‌وگو کردند.

در این بازدید که سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اداره‌کل کمیته امداد استان صورت گرفت، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار و قدردانی از مدیران فرهنگی مجموعه‌ی کمیته امداد استان و شهرستان‌های شاهرود و دامغان با اشاره به ظرفیت‌های کانون در حوزه‌ی کودک و نوجوان به‌ویژه در شرایط فعلی و برگزاری کارگاه‌های مجازی و برخط در سامانه‌ی kpf، بر اجرای فعالیت‌های تخصصی و عمومی در این بستر، تأکید و اظهار کرد: فعالیت‌های ویژه‌ای در زمینه‌ی شناسایی استعدادها، غنی‌سازی اوقات فراغت، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، آشنایی با ارزش‌ها و مفاهیم دینی و تربیتی، کشف استعدادهای بالقوه با معرفی الگوهای دست‌یافتنی به این گروه از مخاطبان اجرا شده که علاوه بر مخاطبان کودک و نوجوان مورد استقبال والدین آن‌ها قرار گرفته است. 

معاون فرهنگی کانون سمنان در ادامه با اشاره به کارگاه مهارت «حال خوش زندگی» و طرح ملی «هاتف» مبنی بر هدایت استعدادها و توانایی‌های فردی که بستر اصلی فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی حضوری و مجازی است، افزود: بر اساس این طرح فردی که به‌عنوان عضو وارد کانون می‌شود کارنامه‌ای خواهد داشت که ویژگی‌های فردی، خانوادگی، استعداد و توانمندی‌هایش در آن مشخص است تا مربی بداند عضو در چه زمینه‌هایی امکان رشد دارد و این طرح در واقع نوعی برنامه‌ی فرایندی است که به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

معدنی در پایان سخنانش با استقبال از پیشنهاد حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون در کانون‌های فرهنگی کمیته امداد و حضور کودکان و نوجوانان مددجوی کمیته امداد در کنار سایر کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان پس از پایان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ویروس کرونا درخصوص ارسال فراخوان‌ها، مهرواره‌ها و جشنواره‌های کانون به کمیته امداد برای شرکت فرزندان پرسنل و مددجویان تحت پوشش این اداره‌کل و هم‌چنین ایجاد بستر و شرایط مناسب برای حضور آن‌ها در کارگاه‌های برخط تخصصی و... اعلام آمادگی کرد و قول همکاری داد.

کانون در فرهنگ‌سازی جامعه نقش دارد

سعید اسعدی معاون فرهنگی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به عضویت خود در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، اظهار داشت: نگاه من به این‌مجموعه، نگاهی بسیار مثبت است و سابقه‌ی ذهنی خوبی از آن دارم و وقتی نام کانون به گوش می‌رسد خاطرات خوش دوران کودکی تداعی می‌شود و ناخودآگاه لبخندی از روی رضایت روی لب‌ها می‌نشیند.

وی در ادامه با بیان این‌که کانون در فرهنگ‌سازی جامعه نقش دارد، هدف از این دیدار را آشنایی بیش‌تر با ظرفیت‌های دو دستگاه، هم‌افزایی فعالیت‌ها، اجرای فعالیت‌های تخصصی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان عادی و تحت پوشش کمیته امداد، ایجاد بستر تخصصی برای مددجویان کمیته امداد با وجود کمبود امکانات و در عین حال بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای نهفته‌ی آن‌ها، توانمندسازی مخاطبان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، اسلامی و هم‌چنین توانمندی‌های ذهنی و فکری آن‌ها برشمرد و گفت: چه بسیار خانواده‌هایی که به دلایل مختلف ازجمله مشکلات مالی، فقر فرهنگی و... توجهی به استعداد فرزندان خود ندارند و اعتقاد داریم که استعدادهای نهفته را کشف و برای پرورش آن‌ها در مسیری درست، اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد و به داشته‌های خود نیز بیش از پیش توجه کرده و از این بستر به توانمندی‌های خود برسیم.

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری؛ پاتوق ویژه کودکان و نوجوانان

معاون فرهنگی کمیته امداد استان سمنان با بیان این‌که عدالت‌محوری و توجه به مناطق محروم و روستایی موجب بروز خلاقیت و شکوفا شدن استعدادهای نهفته‌ی در این مناطق می‌شود، گفت: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری را بایست پاتوق ویژه کودکان و نوجوانان بسازیم و از ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، استفاده بهینه کنیم.

وی در ادامه افزود: کانون کتابخانه ی تخصصی کودک و نوجوان بوده و هست و بایست برای کتاب‌خوان کردن مخاطبان خود از مراکز فرهنگی‌هنری کانون بهره برده، آن‌ها را به سمت این محیط فرهنگی و بستر مناسب رشد و خلاقیت، سوق دهیم.

اسعدی تأکید کرد: برای رشد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد بایست فکر را در قالب کتاب، مبانی، دانش و مهارت وارد این خانواده‌ها کنیم و باعث شکوفایی آن‌ها شویم تا دیگر نیازی به مراکزی مانند ما نداشته باشند.

در این دو دیدار، مدیران کانون‌های فرهنگی کمیته امداد و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری بسطام، شاهرود و دامغان ضمن ارائه‌ی گزارشی کوتاه درخصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های عملکردی سالانه، نظرها و پیشنهادهای تجربی و تخصصی خود را بیان کردند.

گفتنی است؛ تشکیل اتاق فکر با مشارکت مدیران فرهنگی کانون و کمیته امداد، مشارکت کمیته امداد در طرح هاتف، اطلاع‌رسانی دوره‌های مجازی کانون در گروه‌های فرهنگی کمیته امداد و تشویق مخاطبان برای شرکت در این کارگاه‌ها، برقراری ارتیاط تنگاتنگ بین مدیران شهرستانی این دو دستگاه فرهنگی و دعوت از مربیان کانون برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان، بکارگیری نیروهای جهادی، تعیین اهداف بلندمدت با محتوای کاربردی و مؤثر، توجه به فعالیت‌های دینی و قرآنی برخی از مصوبات این دو دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =