پانزدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان اردی‌بهشت کانون استان اردبیل

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ در نشستی مجازی مهمان انجمن نویسندگان نوجوان اردی‌بهشت کانون اردبیل شد و آثار اعضای این انجمن را نقد و بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، طیبه شجاعی در ابتدا با نقد و بررسی آثار اعضا، به ظرف داستانی اشاره و عنوان کرد: هر داستانی نیاز به ظرف دارد.

شجاعی بابیان اینکه اگر بخواهید داستانک بنویسید باید شخصیت‌ها و اتفاق‌ها اندازه آن داستان باشد، اضافه کرد: در داستان کوتاه می‌گویند وجود یک شخصیت و یک اتفاق اگر بیشتر از حد مجاز باشد، مانند یک ظرف محتویاتش سرریز می‌شود و باعث شلوغی ذهن خواننده می‌شود؛ بنابراین اندازه ظرف باید با شخصیت‌ها و اتفاق‌ها تناسب داشته باشد.

وی در نقد داستان یکی دیگر از آثار به بومی‌نویسی اشاره‌کرده و افزود: پرداختن به آداب و رسوم در داستان به جذابیت و تازگی آن کمک کرده و باعث جذب خواننده می‌شود، بدیهی است با این نوع نوشتن جهان‌های داستانی بکر زیادی پیش روی نویسندگان گذاشته می‌شود.

شایان‌ذکر است در این نشست آثار فاطمه صباحی با عنوان «آسانسور»، هستی جهانی با «عنوان خداحافظ روزهای خوشی» و طوبا حسین‌زاده با «داستان بوی عیدی، بوی توپ، بوی ماهی» بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =