نشست مجازی انجمن نویسندگان کانون استان اردبیل به شانزدهمین جلسه رسید

انجمن نویسندگان اردی‌بهشت کانون پرورش فکری استان اردبیل شانزدهمین نشست خود را روز شنبه سی‌ام مردادماه سال جاری با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، سمیه آورند، کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان فارس، مهمان شانزدهمین نشست انجمن نویسندگان اردی‌بهشت کانون استان اردبیل شد و به نقد آثار اعضا پرداخت.

او در نقد اثر یکی از اعضا گفت: ما در داستان‌نویسی روشی داریم و از آن پیروی می‌کنیم و آن این است که داستان از یکجایی شروع و در نقطه‌ای تمام می‌شود که شامل تعیین شخصیت اصلی، اتفاق، راه‌حل‌ها و درنهایت حل آن مسئله با کمک یکی از راه‌حل‌ها است.

آورند خاطرنشان کرد: ما در این سفر داستانی یک قهرمان داریم و این باعث می‌شود که شخصیت ما پویا شود. ما در داستان نمی‌خواهیم چیزی را به تصویر بکشیم که همه آن را می‌بینند و لمسش می‌کنند؛ بلکه ما می‌خواهیم با  نویسندگی حرف تازه و دیدگاه جدیدی را مطرح کنیم.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان فارس ادامه داد: در داستان کوتاه برخلاف اینکه تصور می‌شود مجالی برای پرداخت این مسائل و حل آن نیست. اما باید توجه داشته باشیم هر چیزی که وارد داستان می‌شود باید ارتباط منطقی با دیگر اجزای داستان داشته باشد و اگر قرار هست ارتباطی نداشته باشد پس همان بهتر که وارد داستان نشود.

او هم‌چنین اضافه کرد: در داستان باید منطق داستانمان مناسب باشد که این شامل داستان‌های تخیلی و فانتزی هم می‌شود.  

شایان‌ذکر است، در این جلسه‌ی مجازی داستان‌های نرگس دانش، نادیا قربانی زاد و مجید ایمان‌نژاد به نقد و بررسی گذاشته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =