هفته ملی کودک فرصتی برای درک بهتر نیازهای کودکان است

مدیر عامل کانون در جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، هفته ملی کودک را فرصتی برای درک بهتر نیازهای کودکان عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در این نشست که با حضور مدیرکل، معاونان، کارشناسان و مسئولان مراکز چالوس و نوشهر و هم‌چنین حضور آنلاین دیگر کارشناسان اداره‌کل در مرکز شماره ۲ چالوس برگزار شد؛ با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران این استان گفت: بچه‌ها بعد از کرونا با رویکرد جدیدی مواجه خواهند شد که باید بر اساس آن از روش‌هایی نو و متناسب در برنامه‌های کانون بهره جست.

مدیرعامل کانون نقش مربیان را در این خصوص مهم دانست و تاکید کرد؛ مربیان مبتنی بر تجربیات و دانش خود می‌توانند اقدام کنند.

نقش مهم کانون در پساکرونا

وی با اشاره به اینکه اثربخشی برنامه‌های کانون در ارتباط و تعامل مربی با عضو و به صورت حضوری معنا پیدا می‌کند بیان داشت: فضای مجازی مکمل فضای حضوری است و در دوران کرونا با رویکرد مجازی که داشته‌ایم، درس و تجربه بزرگی فراهم آمد تا در شرایط پساکرونا به شکل بهتری عمل کنیم.

علی‌اکبرزاده در ادامه تاکید کرد، باید در این هفته خانواده‌ها و سازمان را متوجه کانون کرده و اهمیت آن را تبیین کنیم.

وی به پیام منتشر شده کودکان ایرانی در هفته ملی کودک اشاره داشت و بازتاب گسترده‌ پیام تبریک سفرای کشورهای خارجی را قابل ملاحظه دانست.

علی اکبرزاده به طرح #ساعت_کودکی نیز اشاره و تصریح کرد: این طرح بهانه‌ای است تا خانواده‌ها و بزرگ‌ترها بتوانند در طول هفته حداقل یک ساعت را برای کودکان اختصاص دهند و با آنان صحبت کرده و بیشتر به آنها توجه کنند.

این مسئول حوزه کودک و نوجوان کشور خاطرنشان کرد: برای شناخت نیازهای بچه‌ها باید گاهی کودکانه فکر کرد تا به درک درستی از مفهوم کودکی دست یافت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با قدردانی از مدیرکل کانون مازندران، از حس خوب خود در ایجاد همراهی، هم‌فکری، همکاری و همیاری میان مدیرکل و کارکنان استان مازندران سخن گفت و بر تقویت این روحیه تاکید کرد.

تلاش برای تقویت نقاط قوت

وی خطاب به کارشناسان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری این استان تاکید کرد: همه کمک ‌کنیم تا نقاط قوت کانون برجسته شود.

علی‌اکبرزاده به تاثیر مهم مربیان روی کودکان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: دقت شود تا تاثیرتان در تعامل با اعضا مثبت باشد تا اتفاق‌های ارزشمندتری در جامعه رقم بخورد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون مازندران به ارایه گزارشی از مراکز و برنامه‌های کانون پرورش فکری و کانون مازندران پرداخت و بیان داشت: این استان با ۲۸ مرکز فرهنگی هنری و ۳۳ مرکز کانون زبان با وجود همکارانی پر نشاط و با انگیزه در ارایه خدمات فرهنگی هنری و آموزشی فعالیت می‌کند.

محمدعلی یزدان‌شناس به افتتاح مرکز فرهنگی هنری بنفشه در شهر مرزن‌آباد با کمک خیران و افتتاح آسمان‌نمای بادی سیار ویژه کودکان مناطق کم‌برخوردار و آسمان‌نمای ثابت در مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری اشاره داشت و افزود: تجهیز سالن اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری مازندران به امکانات سینمایی استاندارد و دیجیتال با نام سینما کانون ساری به عنوان دومین سینمای مرکز استان، راه‌اندازی استودیو آفرینش در این اداره‌کل و تجهیز همه مراکز استان به امکانات صوتی و تصویری، برخی از دستاوردهای فرهنگی هنری کانون مازندران بوده است.

یزدان‌شناس در ادامه به طرح توسعه کتاب‌خانه‌های سیار روستایی مازندران اشاره کرد و افزود: براساس پایش انجام شده، توان‌ و ظرفیت مربیان و مراکز فرهنگی هنری استان احصا شده و بر اساس آن مراکز دسته‌بندی شدند و دوره‌های آموزشی متناسب برای مربیان و مسئولان مراکز برگزار شد.

او از توجه به ظرفیت نیروهای پاره‌وقت در فعالیت‌های مراکز هم سخن گفت و بیان داشت: تلاش شده است با ایجاد فضای آرامش و امنیت برای توسعه فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان اقدام موثر صورت پذیرد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل کانون به پرسش‌های حاضران هم پاسخ داد.

گفتنی است پیش از برگزاری این نشست مدیرعامل کانون از مرکز فرهنگی هنری نوشهر نیز بازدید و از نمایشگاه دستاوردهای اعضا و مربیان این مرکز دیدن کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =