قول فرماندار قم برای تأمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون

فرماندار قم برای تامین یک دستگاه خودروی سیار مجهز به کتابخانه، استیج و ویدئووال برای اجرای برنامه‌های کانون در روستاهای این استان قول مساعد داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرتضی حیدری در دیدار با مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد، بر ضرورت توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان روستایی تأکید کرد و گفت: واحد سیار روستایی کانون پرورش فکری می‌تواند به همراه مربیان خوب و باتجربه این نهاد، در روستاهای استان به اجرای برنامه بپردازد.

وی تصریح کرد اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاهای استان باید بر اساس موقعیت هر روستا و شرایط کودکان آن اقلیم برنامه‌ریزی شود.

فرماندار قم از تلاش برای تأمین ملزومات مورد نیاز واحد سیار روستایی کانون خبر داد و گفت: تأمین وسیله نقلیه برای اعزام واحد سیار روستایی یکی از مسائل ضروری است که تلاش می‌کنیم آن را فراهم کنیم.

حیدری با اشاره به امکان خرید یک دستگاه خودروی سیار برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روستاهایی که فاقد دهیاری هستند، گفت: خرید خودروی سیار، یک کار ماندگار برای کانون است که منافع آن نصیب روستاهای استان نیز می‌شود.

وی افزود: این خودرو مجهز به کتابخانه، استیج و ویدئو وال خواهد بود و می‌تواند تأثیر به‌سزایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان روستاها داشته باشد.

فرماندار قم به تلاش سایر استان‌ها برای اجرای طرح‌های سیار روستایی اشاره کرد و گفت: حضور مربیان کانون و اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند ساعاتی خوش را برای کودکان روستاهای استان رقم بزند و به لحاظ فرهنگی و آموزشی نیز تحول‌آفرین باشد.

حیدری با بیان این‌که تعداد دانش‌آموزان در روستاها محدود است و احداث کتابخانه برای این تعداد دانش‌آموز منطقی نیست، افزود: با اعزام کتابخانه سیار کانون می‌توان برنامه‌هایی نظیر قصه‌گویی و آموزش ادبی و فرهنگی برای دانش‌آموزان روستایی اجرا کرد.

هفته ملی کودک که از ۱۶ تا ۲۲ مهر در حال برگزاری است، بهانه‌ای برای حضور دوچندان کتابخانه‌های سیار کانون در شهرها و روستاهای کشور شده است. این واحدهای سیار استانی، هرروز در چند روستای مناطق مختلف برنامه اجرا می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =