گام بلند رویداد ایده آزاد اسباب‌بازی در آموزش به ۸۰۰ ایده‌پرداز

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون از آموزش بیش از ۸۰۰ ایده پرداز در ۴ دوره از برگزاری رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی خبر داد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون، محسن حموله در چهارمین رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی از طراحان و ایده پردازان ایرانی، تولید محصولاتی با پیوست های فرهنگی، آموزش بیش از ۸۰۰ ایده پرداز در ۴ دوره رویداد، تدوین کتاب های رویداد متشکل از ایده‌های برتر و ارائه به سرمایه‌گذاران مختلف، مشارکت در تولید اسباب‌بازی‌های منتخب هر دوره و ایجاد فضای گفت‌وگو در حوزه طراحی ایرانی تنها بخشی از دستاوردهای این رویداد است.

وی درباره برنامه‌ریزی‌ و شکل‌گیری چهارمین دوره این رویداد گفت: چهارمین رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی امسال در زمانی کلید خورد که ما با بحران همه‌گیری ویروس کرونا مواجه بودیم و تمامی ارتباطات با ایده‌پردازان و شرکت‌کنندگان در کل کشور به صورت مجازی انجام شد، البته که این بحران فرصتی شد تا رویداد، ابعادی بین‌المللی به خود بگیرد و ما توانستیم نشست‌های تخصصی را با حضور فعالان صنعت اسباب‌بازی از کشورهای آلمان، آمریکا، لهستان، فرانسه، ایتالیا و هندوستان داشته باشیم و در این نشست‌ها ضمن گفت‌وگو پیرامون صنعت اسباب‌بازی و شیوه‌های طراحی و تولید،    فرصتی برای تبادل تجربیات میان فعالان این حوزه را فراهم آوردیم.

وی در همین راستا به ضرورت شکل‌گیری این مسیر پرداخت و گفت: اهمیت توجه به طراحی اسباب‌بازی متناسب با فرهنگ ایرانی، اسلامی و لزوم انتقال مفاهیم فرهنگی از طریق اسباب‌بازی، زمینه شکل‌گیری رویداد ایده آزاد بود. ازاین‌رو، رویداد ملی «ایده‌آزاد» با هدف گردهمایی طراحان، تولیدکنندگان و صاحب نظران حوزه اقتصاد فرهنگ و به منظور توسعه و ترویج اهمیت ایده‌پردازی و توجه به طرح‌های نو در صنعت اسباب‌بازی با حضور متولیان و دست‌اندرکاران این حوزه آغاز شد تا فرصتی برای طراحان و ایده‌پردازان عرصۀ اسباب‌بازی فراهم شود و در یک تعامل سازنده، شاهد رشد و پویایی و بالندگی این صنعت نوپا باشیم.

حموله اهداف این دوره را این‌طوربرشمرد: شناخت افراد ایده‌پرداز، نوآور و خلاق که می‌توانند در این حوزه تحول ایجاد کنند و بسترسازی برای همکاری‌های مشترک میان تمام بخش‌های صنعت اسباب‌بازی ایران بخشی از اهداف این رویداد است. تقویت و ایجاد ارتباط بین طراحان و ایده‌پردازان با تولیدکنندگان و فروشندگان اسباب‌بازی در سطح کشور و ایجاد حمایت و پشتیبانی از ایده‌پردازان ایرانی و ایجاد بستری مناسب برای معرفی ایده‌های نوآورانه برای سرمایه‌گذاری را دیگر اهداف این راه برشمرد.

وی گفت ترویج، توسعه و تشویق فرهنگ خلاقیت و فناوری مبتنی بر نوآوری در صنعت اسباب‌بازی از نکاتی است که به آن توجه داشته‌ایم.

گفتنی است او درانتهای سخنان خود به ارائه گزارشی آماری از چهارمین دوره رویداد ملی ایده آزاده اسباب‌بازی پرداخت و متذکر شد: در رویدادچهارم بیش از ۲۴۰ ایده، از کل کشور به دبیرخانه ارسال شد و دبیرخانه رویداد برای ارتقا و توسعه ایده‌ها، ۸ کارگاه آموزشی و ۱۶ نشست تخصصی را ترتیب داد. از این نشست ها، ۷ نشست به صورت بین‌المللی و با حضور سخنرانان خارجی به صورت ترجمه همزمان برگزار شد. یکی از ویژگی‌های چهارمین رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی حضور چشمگیر مربیان کانون و دانش‌آموزان در میان شرکت‌کنندگان بود. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این رویداد، حضور یک تیم از کشور هندوستان بود که کار خود را به مرحله نهایی رویداد رساندند.

حموله ادامه داد:‌ از میان ۲۴۰ ایده ارسالی به دبیرخانه رویداد، ۴۰ ایده برتر به مرحله نهایی رسید که همگی در کتاب این رویداد منتشر و معرفی خواهد شد و این ایده‌ها آماده تولید و سرمایه‌گذاری است و امروز از میان این ایده‌ها، ۱۲ ایده نهایی و آماده برای تولید؛ به شکل حضوری ارائه خواهد شد و دیگر ایده‌های منتخب در نمایشگاه مجاور سالن برگزاری رویداد، آماده بازدید علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران است.

لازم به ذکر است این رویداد به صورت مجازی در بعدازظهر چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ برگزار و در آن ۱۲ ایده ارائه شد.

بدیهی است علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند به درگاه اینترنتی ideaazad.ir مراجعه کنند.

این رویداد همزمان با هفته ملی کودک یادواره شهید علی لندی برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =