کد خبر: 308781
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
دور جدید «خبرنامه کانون» منتشر شد

همزمان با هفته ملی کودک نشریه «خبرنامه کانون» پس از چندسال وقفه بار دیگر با رویکردی تحلیلی-گزارشی و با هدف جلب عموم دست‌اندرکاران هنر و ادبیات کودک به عنوان مخاطب منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وامور بین‌الملل کانون، نشریه «خبرنامه کانون» که قدیمی‌ترین نشریه در این مجموعه است، در نیم‌قرن گذشته به عنوان نشریه رسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال بوده و اخبار و گزارش فعالیت این نهاد دیرپا را منعکس کرده است.
در دور جدید فعالیت «خبرنامه کانون» که با هفته ملی کودک همزمان شده، پرونده‌های متنوعی درقالب گزارش، یادداشت و تحلیل گردآوری و عرضه شده است که بررسی آموزش‌های هنری در دوران کرونا، نگاهی به نقش انجمن‌های هنری و فرهنگی تازه‌تاسیس در کانون، و بازی‌های رومیزی در کانون، ازجمله پرونده‌های موضوعی این شماره هستند.
گفت‌وگو با مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون، مطلب دیگر این نشریه است که در آن، رویکردهای مدیریت فعلی تشریح شده است.
دراین شماره همچنین به انتشار کتاب‌های محیطزیستی در کانون در قالب گزارشی تحلیلی پرداخته شده است.
مروری بر کتاب‌های کانون از دیدگاه مروجان کتاب، نگاهی به تازه‌های سینمایی، پرونده‌ای برای انیمیشن‌های کانون، در کنار اخبار تولیدات و فعالیت‌ها از دیگر بخش‌های خبرنامه است.
حقوق کودکان در ارتباط با فضای مجازی، پرونده‌ دیگر این نشریه است که به معرفی نظریه تفسیری کمیته ناظر بر کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل می‌پردازد.
گزارشی از مقدمات هفته ملی کودک، محور مطالب دیگر این نشریه است.
مدیرمسوول و سردبیر خبرنامه کانون ابوالقاسم سلیمانی در سرمقاله‌ این شماره، درباره تحولات محتوایی این نشریه نکاتی را برشمرده است.
حسین نوروزی دبیر تحریریه خبرنامه کانون با همراهی تهمینه حدادی (گزارش)، میترا امجدی، فاطمه ترجمان، زهرا ماهری، نیکو کریمی، علی حیدری، پریسا پیروزمند، کیان جوادی، آلما توکل و جمعی از مربیان کانون پرورش فکری محتوای این نشریه را تهیه و تدوین کرده‌اند.
طراحی گرافیک بر عهده ساجده نوشایی و عکاسی با مهران ریاضی بوده است.
جلد این شماره براساس پوستر هفته ملی کودک، کاری از حدیثه قربان است.
هفته ملی کودک امسال به عنوان یادواره شهید علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای از ۱۶ تا ۲۲ مهر برگزار شد.
نسخه الکترونیک خبرنامه کانون را در ۷۶صفحه در سایت خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir  قابل دریافت است.

نسخه الکترونیک خبرنامه کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =