دعوت از علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی برای شرکت در پروژه نسل بعدی اسیتژ

«پروژه نسل بعدی»، عنوان رویدادی است که از سوی سازمان بین‌المللی تئاتر برای کودک و نوجوان (اسیتژ) با همکاری دوسالانه Bibu سوئد برگزار می‌شود و قرار است در آن تعدادی از دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی از سراسر جهان به تبادل تجربه بپردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رویداد با هدف حمایت از تبادل‌های هنری و فرهنگی و همکاری‌های بین‌المللی میان کشورها طراحی شده و ۱۶ هنرمند و علاقه‌مند هنرهای نمایشی از بین تمامی متقاضیان از سراسر جهان، انتخاب خواهند شد.

استیژ ایران با اعلام این فراخوان از همه فعالان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی که سن آنها در نهایت ۳۶ سال است و به زبان انگلیسی مسلط هستند دعوت کرده با پرکردن فرم تعیین شده، مدارک، مشخصات و سابقه کاری خود را در این حوزه به این دفتر در ایران ارسال کنند.

بر این اساس قرار بود این رویداد در سال ۱۴۰۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا به سال ۱۴۰۱ خورشیدی یا ۲۰۲۲ میلادی موکول شد و برگزارکنندگان آن، از همه علاقه‌مندان درخواست کردند بار دیگر مدارک خود را برای دفاتر ملی کشور خود ارسال کنند.

این رویداد یکی از مهمترین مکان‌ها برای ملاقات هنرمندان واجراهای حرفه‌ای نمایش در سوئد است و در آن ۱۶ نفر از هنرمندان، منتقدان، تهیه‌کنندگان، محققان و... از سراسر جهان انتخاب خواهند شد تا در کنار هم به تبادل  تجربه‌ و بحث درباره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان بپردازند.

در این میان موضوع پروژه نسل بعدی ۲۰۲۲ «مکان سازی» اعلام و توضیح داده شده که این عنوان یک رویکرد چند وجهی برای برنامه‌ریزی، طراحی و مدیریت فضاهای عمومی است و مکان‌سازی از دارایی‌ها و پتانسیل‌های یک جامعه محلی استفاده می‌کند و هدف آن ایجاد فضاهای عمومی است که سلامت، شادی و رفاه مردم را ارتقا می‌بخشد.

این رویداد در عین حال از بخش‌هایی مانند اجرا برای کودکان و نوجوانان، بحث‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، مجموعه‌ای از کارگاه‌ها و «اشتراک گذاری» در گروه شرکت‌کنندگان نسل بعدی، ارتباط با تمرین‌کنندگان تئاتر از سوئد و جامعه جهانی اسیتژ و ملاقات با شبکه نسل بعدی اسیتژ تشکیل شده است.

دوسالانه Bibu همچنین برای شرکت‌کنندگان انتخاب شده، امکان اقامت در هنگام برگزاری رویداد، هزینه  ثبت‌نام‌ها، بلیت‌های تئاتر، سمینارها و دسترسی به کارگاه‌ها همچنین هزینه تغذیه و... را فراهم می‌کند.

پروژه نسل بعدی به عنوان یک برنامه جامع همچنین از برنامه‌های هنرمندان معلول نیز استقبال می‌کند.

استیژ ایران -که نمایندگی آن در ایران بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است- از علاقه‌مندان خواسته است فرم منتشر شده در سایت کانون به نشانی www.kanoonnews.ir و مدارک خود را تا روز ۵ آبان ۱۴۰۰ به نشانی ایمیل assitej.intl@gmail ارسال کنند.

همچنین شماره تلفن ۰۲۱۸۸۷۱۵۵۴۵ داخلی ۴۰۵ برای کسب اطلاعات بیشتر در روزهای کاری و ساعت‌های اداری در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

یادآوری می‌شود زمان اعلام اسامی متقاضیان پذیرفته شده روز ۴ آذر ۱۴۰۰ و زمان برگزاری رویداد، ۲۷ اردیبهشت تا ۱ خرداد سال ۱۴۰۱ عنوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =