انتخاب دوباره حجت زینالی برای شرکت در پروژه نسل بعدی اسیتژ

حجت زینالی یکی از اعضای فعال مرکز ملی اسیتژ ایران بار دیگر به عنوان نماینده ایران برای شرکت در پروژه نسل بعدی اسیتژ سوئد در سال ۲۰۲۲ میلادی انتخاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رویداد قرار بود اردیبهشت سال ۱۳۹۹ در شهر هلسینبرگ برگزار شود که حجت زینالی از بین همه متقاضیان به‌عنوان نماینده ایران انتخاب شد اما این رویداد به‌دلیل شیوع بیماری کرونا به اردیبهشت ۱۴۰۱ موکول شد.
مرکز ملی اسیتژ، نماینده اسیتژ(سازمان بین‌المللی تئاتر برای کودکان و نوجوانان در ایران) بار دیگر فراخوان تازه‌ای را منتشر و مدارک متقاضیان شرکت در این برنامه را با همکاری مینووش رحیمیان عضو هیات مدیره اسیتژ بین‌الملل بررسی و هفت نفر را که شرایط کافی برای حضور داشتند به دبیرخانه این رویداد معرفی کرد که در پایان حجت زینالی باز هم برای حضور در این رویداد پذیرفته شد.
بر اساس اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این دوره از برنامه مینووش رحیمیان از ایران، به به دسورس از برزیل و ارنی نولان از آمریکا از اعضای هیات مدیره اسیتژ بین‌الملل هیات انتخاب این رویداد بودند که از میان ۲۶۹ متقاضی، ۱۶ هنرمند جوان از سراسر دنیا را که به صورت حرفه‌ای در حوزه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت دارند و سن آن‌ها کمتر از ۳۶ سال است، برای شرکت در این برنامه انتخاب کردند.
پروژه نسل بعدی یک ابتکار هیجان‌انگیز و پیشرو از اسیتژ بین‌الملل است که با استقبال از چهره‌های جدید و حمایت از هنرمندان جوان و به منظور تقویت روابط بین‌المللی در حوزه تئاتر پایه‌ریزی شده است.
این برنامه یک پروژه طراحی شده برای پشتیبانی از شبکه‌های هنری و فرهنگی، مبادله و همکاری بین هنرمندان در جشنواره‌ها و دیگر برنامه‌های بین‌المللی از طریق یک برنامه خاص است و در این رویداد هنری شرکت‌کنندگان می‌توانند ضمن تبادل تجربه‌ و ارتباط با هنرمندان دیگر کشورها در مورد روش‌های متنوع هنری بحث و گفت‌وگو کنند.
همچنین شرکت در کارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان بین‌المللی و برگزاری جلسه‌های بحث و گفت‌وگو از برنامه‌های این پروژه به شمار می‌آید.
این پروژه قرار است ۲۷ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۱ در شهر هلسینبرگ سوئد برگزار شود.
حجت زینالی نویسنده، کارگردان، بازیگر تئاتر و مربی کارگاه‌های نمایش و قصه برای کودکان، دانش‌آموخته کارشناسی تئاتر عروسکی از پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =