توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از اهداف هفته کتاب

«جهانبخش قنبری» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به ویژه برنامه های این هفته اشاره کرد و گفت: هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۲ آبان آغاز و تا ۲۸ برنامه های مختلفی با حضور اعضای و همچنین با بهره گیری از فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی مدیرکل کانون در جلسه شورای فرهنگی گفت:برنامه های این هفته با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه برگزار می شود.

وی افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان و اولیاء تربیتی، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی، توجه ویژه به فعالیت های کتاب محور در طول هفته ی کتاب، تقویت علاقه و انگیزه برای مطالعه ی کتاب در کودکان و نوجوانان و اولیاء تربیتی، آشنا نمودن کودکان و نوجوانان با کتابهای خوب، جلب توجه افکار عمومی به مطالعه و کتابخوانی و اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه را از دیگر اهداف این هفته دانست.

برگزاری پویش خاطره نویسی با عنوان « بهترین کتاب بچگی های من »

این مقام مسئول همچنین به برنامه های استانی پیش بینی شده برای این هفته اشاره کرد و گفت: پویش خاطره نویسی با عنوان « بهترین کتاب بچگی های من » که مخاطبین این بخش اعضای کودک و نوجوان، مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند از جمله این برنامه های است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی همچنین به اجرای برنامه « چند دقیقه کتاب » در کارگاههای تخصصی برخط استانی در این هفته نیز اشاره کرد و گفت: در این هفته ، مدرسان در ۴۱ کارگاه برخط تخصصی استانی، در جلسه ی کارگاه خود در مدت زمانی کوتاه، یک داستان زیبا و جذاب و کوتاه از یک کتاب خوب را برای مخاطبین خود می خوانند.

وی اضافه کرد: با این کار، مخاطبین کارگاه هم با یک کتاب خوب آشنا می شوند و هم یک داستان لذت بخش را به ذهن می سپارند و در واقع یک زنگ تفریح دوست داشتنی خواهند داشت.

برپایی ایستگاه مطالعه توسط کتابخانه سیار در پیاده راه امیرکبیر

وی اجرای برنامه « یک هفته با کتاب » در فعالیت های عمومی برخط و نیز فعالیت های عمومی حضوری، برپایی ایستگاه مطالعه توسط کتابخانه سیار در پیاده راه امیرکبیر با مشارکت مربیان، قصه گویی برای پدربزرگها و مادربزرگ ها در سرای سالمندان، معرفی کتاب های مناسب برای اولیاء تربیتی به صورت داوطلبانه توسط مربیان در قالب کلیپ، برگزاری نمایشگاهی از بهترین طرح های دیواری معرفی کتاب مراکز اراک و برگزاری مسابقه تصویرگری بر اساس داستان های مجموعه کتابهای قصه گویی برای اعضای کودک و نوجوان مراکز و مربیان را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی دانست.

قنبری همچنین به مسابقه تصویر گری داستان از مجموعه کتابهای قصه گویی نیز اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان این مسابقه اعضا و مربیان علاقمند به تصویر گری هستند و می توانند ۱ یا ۲ تصویر که بیانگر کلیات داستان باشد را تا تاریخ ۲۰ آذر ماه به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، با اشاره به اینکه جمع بندی و داوری آثار در هفته پایان آذرماه و همزمان با شب یلدا است، بیان کرد: در پایان یک نمایشگاه از آثار همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می شود.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری نشست مجازی نقد و بررسی کتاب در گروه کتابخوانی همدلانه نیز خبر داد و گفت: امید است با برگزاری این برنامه ها بتوانیم گام مثبتی در راستای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =