گفت‌وگوی آنلاین نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۱

همزمان با شروع بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی کانون روز دوشنبه در پرتال اینترنتی کانون با حضور نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

نهادهای معرفی نامزدهای جایزه سال ٢٠٢١ از ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان هستند.

در این نشست حمیدرضا شاه‌آبادی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمشید خانیان از طرف شورای کتاب کودک، هوشنگ مرادی‌کرمانی از طرف موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و فریدون عموزاده‌خلیلی از طرف انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به‌عنوان نویسندگان معرفی شده برای جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۱ حضور دارند.

این نشست ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰در سالن کنفرانس شماره یک کانون پرورش فکری برگزار می‌شود و امکان دنبال کردن این مراسم به‌صورت آنلاین در پرتال اینترنتی کانون به نشانی «https://live.kpf.ir/ch/neshst»  برای سایر علاقه‌مندان فراهم است.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، از بزرگترین جایزه‌های جهانی ادبیات کودک و نوجوان است که از سوی دولت سوئد به مناسبت گرامیداشت آسترید لیندگرن، نویسنده محبوب سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب بلند» و «کارلسون روی بام» اهدا می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت سطح کیفی ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای حقوق کودکان در جهان است و هر ساله بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت می‌کنند.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی از ۲۴ آبان تا ۱ آذر ۱۴۰۰ در سراسر کشور با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =