نمایش «حیاط خانه ما» مفاهیم آموزشی را ساده بیان می‌کند

امیرحسین انصافی بازیگر تئاتر «حیاط خانه ما» معتقد است این نمایش توانسته مفاهیم پیچیده آموزشی را برای مخاطب خردسال در بستر داستانی ساده بیان کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به‌تازگی در پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» یزد شایسته تقدیر شده است.

انصافی درباره ویژگی تئاترهای تولید شده خردسال و کودک در مرکز تولید تئاتر کانون گفت: نمایش‌های خردسال و کودک مدیوم خاصی دارد و مرکز تولید تئاتر کانون با وسواس و پس از گذراندن مراحل مختلف، اثری را برای صحنه انتخاب می‌کند که آن اثر با مشورت و راهنمایی اساتید این حوزه در شورای نظارت صیقل داده می‌شود و روبروی تماشاگر به اجرا در می‌آید.

وی در ادامه گفت: نگاه وحید خسروی به عنوان نویسنده و کارگردان این اثر به آموزش خردسالان در بطن داستانی ساده، نگاه ارزشمندی است.

انصافی درباره استقبال مخاطبان بعد از اوج شیوع کرونا گفت؛ خدا را شکر شاهد یک آرامش و آسایش روانی در میان خانواده‌ها پس از فشارهای روحی اوج کرونا هستیم و والدین دوباره فرزندانشان را با طیب خاطر به سالن‌های تئاتر می‌آورند، صد البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری‌ها و کم کردن تعداد صندلی‌ها به نصف ظرفیت سالن، از سوی مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری این احساس امنیت را دو چندان کرده است.

این کارگردان تئاتر در ادامه یادآور شد: برای ما هم باعث خوشحالی است که تا امروز، پس از دو بار تمدید، همچنان صندلی‌های سالن گلستان از تماشاگر خالی نمانده و از این استقبال بسیار خرسندم و فکر می‌کنم تماشای تئاتر برای این دوران یک نیاز اساسی است و شاهد شوق و اشتیاق خردسالانی که در این مدت طولانی کرونا مجبور بودند در خانه بمانند، در تمام طول نمایش هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه ما هم همچنان تلاش می‌کند تا نکته‌های بهداشتی در هنگام اجرا با قوت رعایت و تا امروز از تماشاگران هم خواسته‌ایم تا پایان اجرا با ماسک به تماشای این نمایش بنشینند.

نمایش‌ «حیاط خانه ما» پیش‌تر نیز موفق به دریافت جایزه بازیگری در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =