کانون زبان بالاترین مخاطب را بین مراکز آموزش زبان کشور دارا است

کانون زبان ایران با بالاترین تعداد مخاطب در بین مراکز آموزش زبان کشور، پشتوانه‌ای عظیم از دانش‌آموختگان خود طی ۹۶ سال دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون آموزشی کانون زبان با بیان این مطلب گفت: کانون زبان ایران به عنوان با سابقه‌ترین مجموعه آموزش زبان کشور و با بهره‌مندی از سرمایه انسانی کارآمد، همچنین پشتوانه علمی قوی در حال حاضر در بیش از ۲۶۰ مرکز آموزشی در تمامی استان‌های کشور مشغول ارائه خدمات آموزش زبان به مخاطبان است.

بهجت تربتی‌نژاد افزود: به جز زبان انگلیسی در مقاطع کودک، نوجوان و بزرگسال، آموزش زبان‌های دیگر از جمله فرانسه، آلمانی، عربی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی و چینی هم در کانون زبان در حال اجرا است. مخاطبان کانون در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال از سن ۸ سال به بالا هستند.

وی در رابطه با چگونگی ثبت‌نام در کلاس‌های کانون زبان گفت: ثبت‌نام در کانون زبان ایران در حال حاضر در تمامی شهرهای کشور ممکن است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد. متقاضیان جدید با مراجعه به سامانه جامع کانون زبان ایران (reg.ili.ir) در بخش پیش ثبت‌نام اطلاعات خود را درج و یکی از مراکز کانون را به عنوان شعبه اصلی خود انتخاب می‌کنند. مراحل بعدی از جمله تعیین سطح و انتخاب ساعت با پیگیری مرکز آموزشی انتخاب شده و هماهنگی متقاضی انجام و ثبت‌نام نهایی خواهد شد.

معاون آموزشی کانون زبان تاکید کرد: در حال حاضر ثبت‌نام در شهرها و مناطقی که کانون به صورت فیزیکی حضور ندارد به راحتی به شیوه‌ِ بیان شده انجام می‌شود و زبان‌آموزان به صورت برخط از آموزش استفاده می‌کنند.

تربتی‌نژاد با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا به دلایل عمومی تعداد مخاطبان آموزش‌های اختیاری مانند زبان کاهش چشمگیری داشت و حتی منجر به تعطیلی برخی مجموعه‌ها شد، تصریح کرد: کانون زبان ایران نیز با چنین مشکلی مواجه شد اما با همراهی زبان‌آموزان علاقه‌مند و مدرسان پرتلاش خود، علیرغم کاهش جدی در آمار، به فعالیت ادامه داد و در دو سال اخیر همواره با افزایش مخاطب مواجه بوده که در ترم پاییز ۱۴۰۰ این افزایش شیب جهشی چشمگیری داشت.

وی همچنین در رابطه با تغییر متون آموزشی گفت: تغییرات محتوا و رویکرد آموزشی جزء برنامه‌های اصلی کانون زبان است. برای انجام این مهم برای تدوین برنامه درسی یا بهتر بگوییم معماری کلان برنامه درسی با حضور متخصصان و استادان صاحب‌نام و برجسته برنامه‌ریزی آموزشی و آموزش زبان و کارشناسان کانون شکل گرفته و به‌طور منظم به صورت هفتگی برگزار می‌شود و بر اساس چندین نظرسنجی و پژوهش صورت گرفته در پی نهایی‌سازی معماری کلان برنامه درسی کانون هستیم تا با در دست داشتن این سند جامع و راهبردی و تصویب آن در نهادهای بالادستی، دست به تغییر متون و رویکردهای آموزشی در همه زبان‌ها از جمله زبان انگلیسی بزنیم.

یادآوری می‌شود ترم زمستان ۱۴۰۰ کانون زبان ایران از روز ۹ دی آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =