«درخت آرزوها» نشان نقره‌ای دهمین «لاک‌پشت پرنده» را دریافت کرد

کتاب «درخت آرزوها» تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشان نقره‌ای دهمین دوره لاک‌پشت پرنده را از آن خود کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «درخت آرزوها» به نویسندگی کاترین اپلگیت، ترجمه بهار علیزاده‌صبور و تصویرگری مرتضی یزدانی‌اصل سال ۱۳۹۹ از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.
داستانِ کتاب «درخت آرزوها» با زبانی ساده و شیرین از زبان یک درخت بلوط تعریف می‌شود که به دلیل برگ‌های قرمز زیبایش، اسمش را گذاشته‌اند «قرمزی». او درخت آرزوی محله است. هر سال، مردم آرزوهایشان را روی تکه‌های پارچه می‌نویسند و آن را به شاخه‌های درخت گره می‌زنند....
کتاب «چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم» نوشته پتر اشتام با تصویرگری یوتا بائور با ترجمه گیتا رسولی نشر افق، نشان طلایی لاکپشت پرنده را دریافت کرد. این دو کتاب از میان ۱۰ نامزد نهایی انتخاب شدند.
نامزدهای دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای دهمین دوره اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده از میان کتاب‌هایی که در سال ۱۳۹۹ با امتیاز پنج یا شش لاک‌پشت به فهرست‌های فصلی راه یافته بودند، انتخاب شده و در جلسه‌های داوری نامزدهای نهایی این دوره ۱۰ کتاب به عنوان نامزد نهایی شناخته شد.
گروه داوری لاک‌پشت پرنده را حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، فرناز میرحسینی، رویا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی تشکیل ‌دادند.
لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های برتر کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک شهر کتاب مرکزی و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تهیه می‌شود.
این کتاب‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه می‌یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =