آهای بچه‌ها! «یوز ایرانی» در آستانه انقراض است

کتاب «ترس... ترس... ترس...» داستانی است به قلم زنده‌یاد سوسن طاقدیس با تصویرگری علی نورپور، که روایتی دارد از زندگی یوز ایرانی که به دلیل بی‌احتیاطی مردم و ناامن کردن محیط زندگی این گونه در حال انقراض است.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را در کنار ۱۰ جلد دیگر مجموعه‌ «آهای، مواظب ما باشید!» روانه‌ بازار کتاب کرده است.

جلد هفتم این مجموعه، داستان یک یوزپلنگ کوچک است، او فکر می‌کند در دنیا بازی و کنار خانواده معنا می‌شود که ناگهان همه چیز تغییر می‌کند، آتش و ترس همه جا را می‌گیرد و یوزپلنگ کوچک باید فکر فرار باشد. این کتاب روایتی از محیط زیست و نبود امنیت برای زندگی حیوانات و وجود خطر انقراض است.

نویسنده‌ در این کتاب به نقش مهم محیط بانان در حفظ گونه‌های در حال انقراض اشاره می‌کند.

این کتاب در ۳۶ صفحه با قیمت ۲۵هزار تومان و در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

کتاب‌های این مجموعه با جلدی ضخیم و کاغذ فاخر تهیه و تولید شده و هم‌اکنون در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و همچنین سایت عرضه‌ محصولات فرهنگی این مجموعه به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

در این طرح، زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =