به‌کارگیری ظرفیت‌های اسباب‌بازی در آموزش زبان به کودکان و نوجوانان 

رییس کانون زبان ایران گفت که باید از ظرفیت‌های صنعت اسباب‌بازی در آموزش زبان به کودکان و نوجوان استفاده کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، غلامرضا کیانی رییس کانون زبان ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره اسباب‌بازی گفت: برپایی این نمایشگاه کار بسیار حساب‌شده‌ای است که باعث ایجاد نشاط در ابتدای سال ۱۴۰۱ شده است. مهم‌تر اینکه نمایشگاه با فاصله کمی از تعطیلات نوروز آغاز شد اما با این وجود، دست‌اندرکاران این کار بزرگ توانستند در مدت زمانی کوتاه بیش از صد تولیدکننده اسباب بازی داخلی را در دورهم جمع کنند.

او ادامه داد: باتوجه به شعار سال که «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، صنعت اسباب بازی نه تنها می‌تواند اشتغال‌آفرینی کند، بلکه می‌تواند ارز وارد کشور کند و متقابلا از خروج ارز از کشور جلوگیری کند. بنابراین پرداختن به صنعت اسباب‌بازی و آوردن مردم پای کار، آن هم در دوران شیوع ویروس کرونا، بسیار پسندیده‌ است.

رییس کانون زبان ایران درباره اهمیت اسباب بازی در شکل‌گیری شخصیت کودکان عنوان کرد: نقش بازی و اسباب بازی در شکل‌گیری شخصیت کودک و آمادگی او برای ورود به دوران نوجوانی و بزرگسالی بسیار اهمیت دارد و باتوجه به این فلسفه، بسیاری از کشورهای دنیا اساسا دوره ابتدایی را به دوران بازی در مدرسه و مهدکودک تبدیل کرده‌اند. اگر قرار است کودک بازی کند، به اسباب آن هم نیاز دارد و برای تولید این اسباب‌بازی باید تفکر و دانش وجود داشته باشد. ما می‌توانیم با استفاده از بازی، فطرت کودکان را به سمت نیاز جامعه ببریم و ارزش‌های کشورمان را به آن‌ها بیاموزیم.

او درباره ارتباط میان بازی و آموزش زبان خارجی خاطرنشان کرد: اسباب بازی اساسا در خدمت آموزش و ایجاد خلاقیت و شکل دادن به شخصیت کودک است. در همین راستا، اسباب‌بازی در آموزش و یادگیری زبان هم بسیار موثر است. 

کیانی خاطرنشان کرد: کانون زبان ایران، افتخار دارد که حدود نیمی از زبان‌آموزان آن را کودکان و نوجوانان تشکیل داده‌اند. علی‌رغم قرار داشتن در دوران کرونا، بالغ بر ۲۱۰ هزار زبان‌آموز در ترم بهار ثبت نام کردند و این رقم در تابستان از ۲۵۰ هزار نفر هم بیشتر خواهد شد. امیدواریم در سال‌جاری به صورت دانش‌بنیان و با استفاده از ظرفیت‌های بازی، کانون زبان را به عنوان مرجع زبان انگلیسی کشور معرفی کنیم.

او ادامه داد: امروزه شیوه‌های آموزشی‌ نوینی در دنیا به وجود آمده است که بازی را در خدمت آموزش زبان قرار می‌دهند. در کانون زبان هم بیشتر نقش‌هایی که بچه‌ها در کلاس‌ها بازی می‌کنند و گفتگوهای میان زبان‌آموز و معلم، براساس بازی است. قطعا تولید اسباب‌بازی در حوزه آموزش زبان خارجی بسیار موثر است و ما هم در اینجا، دست خود را به عنوان مرجع آموزش زبان کشور به سمت تولیدکنندگان اسباب‌بازی دراز می‌کنیم تا از دانشِ بنیادین و نظریات آموزش زبان برای به‌کارگیری آن در حوزه آموزش زبان استفاده کنیم.

کیانی در پایان اظهار کرد: از آنجایی که عرصه آموزش زبان بسیار فعال و اشتغال‌آفرین است، در نتیجه ارتباط میان مراجع آموزش زبان و صنعت اسباب‌بازی می‌تواند در تولید و اشتغال آفرینی نقش موثری داشته باشد.

روز ششم نمایشگاه (جمعه ۲۶ فروردین) به نام «ایمنی شهری» نامگذاری شده است.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =