تولید کاردستی با وسیله‌های دورانداختنی در نمایشگاه/ بچه‌ها با خلق اثر، به ماهیت هنرآفرینی پی می‌برند

کارگاه مهارتی کاردستی خلاق در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه مداحی مربی کارگاه کاردستی خلاق مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره کارگاه مهارتی در نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: بازدیدکننده‌های نمایشگاه که به غرفه کارگاه کاردستی خلاق مراجعه می‌کنند با استفاده از ضایعات و وسیله‌هایی که به همراه دارند یا ما در اختیارشان می‌گذاریم مانند بطری خالی آب معدنی، لیوان، چوب بستنی و... براساس ذوق و سلیقه خود کاردستی درست می‌کنند و من هم به عنوان مربی با بیش از ۲۵ سال فعالیت در کانون، باتوجه به تجربه خودم حتی در زمان محدود، آن‌ها را هدایت و راهنمایی می‌کنم تا تصویر ذهنی خود را با وسیله‌های موجود تولید کنند.
او ادامه داد: هر وسیله و ملزوماتی که برای تولید یک کاردستی نیاز باشد، مانند نخ، چسب، طناب، قاشق و دیگر وسایل پلاستیکی، کاموا، ماژیک، قیچی و... که همه آن‌ها بی‌خطر هستند، با نظارت من و خانواده توسط بچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مداحی در پایان با بیان اینکه کودکان از ۲ تا ۱۰ سال به این کارگاه مراجعه می‌کنند، گفت: بچه‌ها وقتی با اشیاء دورریز، یک کاردستی درست می‌کنند، یاد می‌گیرند که می‌توان با وسیله‌های بی‌ارزش هم یک وسیله ارزشمند، دست‌ساز، خلاقانه و البته زیبا خلق کرد که این نکته باعث می‌شود، بچه‌ها بیشتر به بهینه استفاده کردن و کمتر زباله درست کردن سوق پیدا کنند و صرفه‌جویی و بازیافت را یاد بگیرند و البته با خلق اثر، به ماهیت هنرآفرینی پی ببرند.

هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بخش‌های مختلفی را برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته است که یکی از این بخش‌ها، کارگاه‌های مهارتی و هنری است.
کارگاه‌های این دوره از جشنواره شامل کارگاه بازی خلاق، نقاشی، اوریگامی، کاردستی خلاق، سفال و خوشنویسی است که با حضور مربیان باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و آموزش‌ها به سبک کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تک جلسه‌ای کانون صورت می‌گیرد.

ششمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «ایمنی شهر» نام‌گذاری شده است.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =