چگونگی خوانش متون کهن در کانون فارس بررسی شد

مربیان ادبی کانون فارس، در نشست‌های ادبی، تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، بر اساس پیش‌بینی برنامه‌های آفرینش‌های ادبی استان فارس، با هدف بهره‌مندی از تخصص ادبی مربیان، سلسله نشست‌های آموزشی با محتوای ادبی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.

بر این اساس هر یک از مربیان ادبی استان فارس با توجه به تجارب موفق و ارزنده خود، به عنوان کارشناس تخصصی نشست، موضوعی را در راستای فعالیت‌های ادبی کانون انتخاب و در رابطه با آن، با همکاران شرکت‌کننده در نشست به بحث و گفتگو می‌نشیند.

این فعالیت ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ همزمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی آغاز شد و تازه‌ترین جلسه این نشست را زینب دهقانیان‌فرد، مربی فرهنگی و ادبی مرکز کازرون با موضوع  سحر شعر«تجربه کارگاه خوانش متون» هدایت کرد.

دهقانیان‌فرد از اهمیت خوانش متون کهن گفت. به گفته‌ی او حظ ادبی، افزایش گنجینه لغات و توسعه زبان فارسی در خوانش این متون مورد توجه است. این رابط ادبی به روش‌های خوانش متون کهن نیز اشاره کرد و صحیح‌خوانی، روان و رساخوانی، کشف آهنگ و وزن شعر، تلفظ صحیح کلمات، درک ارتباط میان واژه‌ای، پرهیز از انقطاع، آکسان‌گذاری و رعایت علایم نگارشی را ویژگی‌های مهمی دانست که در خوانش متون کهن باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =