کد خبر: 314625
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
نشست سیاست‌گذاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی برگزار شد

نشست سیاست‌گذاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی روز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی و نمایندگان این شورا برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست سیاست‌گذاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی گفت: اسباب‌بازی‌هایی که قرار است به تولید برسد باید ارایه و از آن دفاع شود. طراحی اسباب‌بازی شبیه پایان‌نامه است که نیاز به دفاع و ارایه دارد.

مهدی علی‌اکبرزاده افزود: ما موظف هستیم به تولید کننده، فروشنده، واردکننده و طراح اسباب‌بازی آگاهی‌های لازم را بدهیم و شاخص‌های ارزیابی را برای کسانی که با ما کار می‌کنند، مشخص کنیم.

او در ادامه توصیه کرد: در کمیسیون‌هایی که از سوی شورای نظارت بر اسباب‌بازی برگزار می‌شود، دیدگاه‌های خود را بیان کنید تا مشکلات کار مرتفع شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی اضافه کرد: اسناد بالادستی نیز مانند سند تحول بنیادین و سند چشم‌انداز که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد خط‌مشی‌ها را مشخص می‌کند.

مدیرعامل کانون تأکید کرد: باید شاکله‌ای را مشخص و بررسی کنیم این اسباب‌بازی‌ها چه نکات مثبتی دارد، چراکه کسانی که آن را طراحی کرده‌اند، هدف خوبی داشته‌اند.

به گفته علی‌اکبرزاده، شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیازمند چارچوبی است که راهنما و هدایت‌گر باشد و مشخص کند که اسباب‌بازی‌ها چه مزایا و معایبی دارد.

او همچنین گفت: ویژگی‌های مرتبط با یک اسباب‌بازی را بررسی و فهرست کنیم و اگر اسباب‌بازی این ویژگی را داشت مورد قبول واقع شود و اگر این ویژگی‌ها را نداشت، از گردونه تولید خارج شود.

علی‌اکبزاده خاطرنشان کرد: نمایشگاه اسباب‌بازی که بخش خصوصی در حال برگزاری آن است، می‌تواند مجموعه خوبی باشد تا کارهای خودمان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی به نمایندگان این شورا پیشنهاد کرد که فرایندی را ایجاد و ویژگی‌های مناسب و قابل قبول مطرح کنند و در صدد رفع ویژگی‌های منفی برآیند.

مدیرعامل کانون از نمایندگان شورای سیاسیت‌گذاری خواست طرح‌هایی که در این نشست مطرح شده است، با تشکیل کمیته‌ای تخصصی بازبینی و در جلسه بعدی بررسی شود.

علی‌اکبرزاده در پایان یادآور شد کانون پرورش فکری تمام امکانات و ظرفیت خود را در بخش خصوصی قرار می‌دهد تا بتواند اسباب‌بازی‌های ایرانی را به کشورهای دیگر صادر کند.  

آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی رییس دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی اسباب‌بازی در این نشست به ارایه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های شورا پرداخت.

نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت ارشاد، وزارت صنعت و معدن، وزارت بهداشت و دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نظارت بر اسباب‌بازی نیز در این نشست به بیان نقطه‌نظرها و پیشنهادهای خود در زمینه مصوبه‌های شورا پرداختند.

این نشست روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن همایش مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =