سفر کاروان تماشاخانه‌های سیار کانون به سراسر کشور، عید تا عید

کاروان تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر با اجرای برنامه‌های شاد، میهمان کودکان و نوجوانان سراسر کشور می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، استان‌های شمال، شمال شرقی، غرب و شمال غربی کشور برای این دوره از سفرها در نظر گرفته شده‌اند که از شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسبی برای حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌ها و استفاده از برنامه‌های تماشاخانه سیار برخوردار هستند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصد دارد پس از چند سال محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، تابستانی به یادماندنی را برای کودکان و نوجوانان به همراه بزرگسالان در گوشه و کنار مناطق مختلف کشور، اعم از فضاهای تفریحی، صفر مرزی و مناطق فاقد سینما، ابنیه تاریخی، فرهنگی، هنری، نواحی ساحلی و... فراهم کند.

این سفرها علاوه بر جنبه‌های تفریحی مسئولیتی آموزشی را بر دوش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داده است تا کانون بتواند با تولید محتوای فرهنگی و هنری در قالب‌های گوناگون مانند تولید فیلم و تئاتر، کتاب، موسیقی و... گام‌های موثر و ماندگاری برای تربیت و پرورش استعدادها و خلاقیت‌های نسل‌های فعلی و آینده بردارد و با آموزش‌های غیرمستقیم در تربیت نسلی متعهد و دین‌باور بکوشد و چهره‌های ماندگاری را در بخش‌های مختلف به جامعه معرفی کند.

همچنین در راستای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان سراسر کشور در کنار وجود مراکز ثابت و سیار شهری و روستایی با تماشاخانه‌های سیار به دل محله‌ها برود تا بتواند ساعاتی شاد را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

ارایه بخشی از محصولات تولیدی کانون به صورت رایگان به جامعه‌ هدف یکی دیگر از این اهدافی است که در راستای ایجاد عدالت فرهنگی انجام می‌شود و کودکان و نوجوانان مناطق مختلف کشور از همان محصول و با همان کیفیت ارایه در پایتخت از آن بهره‌مند خواهند شد.

بنابراین برنامه‌های متنوعی با این اهداف در قالب قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای نمایش، پخش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن، مسابقه و سرگرمی برای اجرا بر روی پنج دستگاه تماشاخانه سیار در دوره‌ای ۱۰ روزه از عید قربان تا عید سعید غدیر، از حدود ۱۹ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است که با همکاری و همراهی نهادهای مختلف در استان‌های کشور که دغدغه‌های مشترکی در حوزه تعلیم و تربیت دارند، انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =