ادبیات هویت‌بخش فرهنگ ماست

با حضور مدیران دستگاه‌های فرهنگی و شماری از اهالی قلم و کتاب استان ویژه برنامه «صدای پای کلمات» با دعوت از فرهاد حسن‌زاده نویسنده کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۱، ویژه برنامه روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور فرهاد حسن‌زاده نویسنده نام‌دار کودک و نوجوان در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

مهدی مدرسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ومحمدرضا امامقلی مدیرکل حوزه هنری استان همراه با شماری از اهالی و پیش‌کسوتان عرصه شعر و ادب استان قزوین در کنار سیدعلی‌اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین و اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های ادبی از مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان در این آیین حضور داشتند.

در آغاز پس از تلاوت قرآن مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی، نماهنگی درباره مهدی آذر یزدی نویسنده فقید کودک و نوجوان به نمایش درآمد.

مدیرکل کانون استان قزوین با خیرمقدم به همه مهمانان این مراسم، با گرامی‌داشت یاد مهدی آذر یزدی، آثار وی را بیانگر نبوغ، بالندگی و خلاقیت بی‌نظیر این نویسنده دانست که با آشناسازی نسل کودک و نوجوان ایرانی با ادبیات کهن و غنی ایرانی-اسلامی اثری ماندگار و جاودانه در عرصه ادبیات فارسی به‌جا گذاشته است.

 موسوی با بیان این‌که ادبیات هویت‌بخش فرهنگ ماست با تاکید بر اهمیت و اولویت آثار ادبی حوزه کودک و نوجوان، ادبیات را دروازه ورود کودکان به دنیای کتاب دانست که انس و همراهی آنها را با کتاب و کتاب‌خوانی پایه‌ریزی می‌کند.

 در بخش دیگری از این برنامه فرهاد حسن‌زاده مهمان ویژه این مراسم ضمن معرفی خود و برشماری آثارش از پیشینه خود در کانون با مهمانان این مراسم سخن گفت.

وی با اشاره به خاطرات حضورش در کانون در دوره کودکی، از اثر و نقشی که کانون در مسیر نویسندگی او داشته است سخن گفت و روند موفقیت خود در این مسیر را تشریح کرد.

در ادامه از اعضای برگزیده کانون استان قزوین که در مهرواره ادبی برگزیده شده اند و مربیان ایشان قدردانی شد.

رونمایی از کتاب«سینه‌ام پر از دویدن گوزن‌هاست» مجموعه سروده‌های مهدی مردانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان قزوین، تجلیل از وی و مهمان برنامه و آیین امضا و اهدای کتاب وی به علاقه‌مندان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

خوانش چند اثر توسط اعضای کارگاه‌های ادبی کانون استان و اجرای طنز مجری عروسک با هدف معرفی بیشتر مهمان برنامه و جایگاه ادبیات در زندگی انسان‌ها از بخش‌های دیگر این

برنامه بود.

از فرهاد حسن‌زاده تا کنون بیش از 100 اثر در حوزه‌های ادبی گوناگون همچون داستان کودکان، نوجوانان و رمان برای بزرگسالان چاپ شده‌است،  وی تاکنون بیش از چهل جایزه برای آثارش گرفته که مهمترین‌شان نشان ماه طلایی از جایزه جشنواره بزرگ برگزیدگان ادبیات کودک و نوجوان است

گفتنی‌ست این برنامه با همکاری کانون با اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان قزوین برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =