تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به‌درستی هدف‌گذاری شده است

کارگردان نمایش «شهر پرندگان» با اشاره به اینکه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌درستی هدف‌گذاری شده است، گفت: مسوولیت اجتماعی را به ما گوشزد می‌کند و به کودکان مناطق کم‌برخوردار حق می‌دهد که سهم خود را از فضاهای فرهنگی داشته باشند.

محمد جهان‌پا، کارگردان نمایش «شهر پرندگان» که در قالب ویژه‌برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» در استان خراسان شمالی روی صحنه رفته و از امروز با کاروان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد استان خراسان رضوی شده است، در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، درباره داستان نمایش «شهر پرندگان» گفت: این نمایش به صورت صحنه‌ای و با پنج بازیگر اجرا می‌شود. «شهر پرندگان» داستان شهرک مورچه‌ها را روایت می‌کند که در حمله حشرات موذی تمام آذوقه خود را از دست داده‌اند و با کمک پرنده‌ای پیام خود را به امام رضا(ع) می‌رسانند و در ادامه ماجرایی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: این نمایش جزو آثار خوب و تاثیرگذاری است که در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودکان و نوجوانان نیز مورد استقبال قرار گرفت و از لحاظ طراحی لباس، تصاویر دیجیتال، اجرا و موسیقی بسیار باب سلیقه کودکان است.

جهان‌پا گفت: تاکنون در روستاهای اطراف خراسان شمالی و خراسان رضوی اجرا داشته‌ایم و اجرای بعدی در تایباد خراسان رضوی است که مرز بین ایران و افغانستان است. تاکنون استقبال خیلی خوب بوده و بیش از هزار نفر در شهرستان‌ها حضور داشته‌اند. در روستاها و مناطق کم‌برخوردار شاید تعداد نفرات کمتر بوده اما مخاطبان خاص‌تری همراه ما بوده‌اند.

کارگردان نمایش «شهر پرندگان» با بیان اینکه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درست هدف‌گذاری شده است، گفت: تماشاخانه سیار مسوولیت اجتماعی را به ما گوشزد می‌کند و به کودکان مناطق کم‌برخوردار حق می‌دهد که سهم خود را از فضاهای فرهنگی داشته باشند. این اتفاق برای مستمر شدن، نیازمند بودجه خاصی است که امیدواریم تامین شده و تماشاخانه سیار که واقعا می‌تواند سفیر شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان باشد، بتواند رسالت فرهنگی خود را دنبال کند.

جهان‌پا با اشاره به ایجاد عدالت فرهنگی توسط تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: این اتفاق بسیار ارزشمند است و ما هم اکنون بعد از پایان اجرا در مناطق کم‌برخوردار، شاهد استقبال مخاطبان و ادامه‌دار شدن اجراها هستیم. اگر به دیگر کشورهای جهان نگاه کنیم، بسیاری از نمایش‌ها از سالن‌های تئاتر خارج شده و در فضاهای عمومی روی صحنه می‌رود. با این اتفاق تعداد بیشتری از مردم با تئاتر آشنا می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: در مناطق کم‌برخودار کودکان و نوجوانان سهمی از سینما و تئاترهای خوبی که در استان‌ها اجرا می‌شود، ندارند و به نظرم تماشاخانه سیار باید بهترین تئاترها را به آن مناطق ببرد تا کودکان مناطق کم‌برخودار طعم خوب تئاتر و سینما را بچشند و استعدادهای خود را کشف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =