نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان کودکان و نوجوانان با بهره گیری از زبان هنر و ادبیات اثربخش تر است.  

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در روز ملی حجاب وعفاف ، هدف ازبرگزاری ایستگاه نقاشی و کارت پستال سازی را نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان کودکان و نوجوانان با بهره گیری از زبان هنر و ادبیات اثربخش دانست، زیرا زبان هنر و ادب در انتقال مفاهیم تربیتی و اجتماعی و آموزه های دینی و اسلامی بسیار جذاب و موثرتر است.  

به گزارش روابط عمومی کانون استان ، فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در روز ملی حجاب وعفاف ، هدف ازبرگزاری ایستگاه نقاشی و کارت پستال سازی را نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان کودکان و نوجوانان با بهره گیری از زبان هنر و ادبیات اثربخش تر دانست، زیرا زبان هنر و ادب در انتقال مفاهیم تربیتی و اجتماعی و آموزه های دینی و اسلامی بسیار جذاب و موثرتر است.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام افزود: عمق بخشیدن به آموزه های دینی در کودکان و نوجوانان، در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با حضور مربیان توانمند و با تجربه و با بهره گیری از فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری اعضای مراکز را از آسیب های اخلاقی و اجتماعی در امان نگه می دارد.  

رستگار تصریح کرد: در مراکز کانون، آموزش مفاهیم تربیتی و اجتماعی و همچنین آموزه های دینی، به شیوه ی غیرمستقیم و با بهره گیری از واسطه ها و امکانات فرهنگی موجود در مراکز و متناسب با توان ذهنی جامعه ی هدف شکل می گیرد.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افرود: در همین راستا و با هدف ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در میان مخاطبان و عموم مردم ایستگاه نقاشی و کارت پستال سازی با حضور همکاران ستادی و مربیان مراکز و اعضا در پیاده راه طالقانی برگزار شد. 

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: الگوآفرینی، سالم سازی، تشویق، قصه گویی، متون ادبی، عکاسی، نقاشی،کتابخوانی،شعرخوانی، معرفی شخصیت، معرفی کتاب و... از جمله فعالیت ها و برنامه های تربیتی در نهادینه کردن حجاب و عفاف در کودکان و نوجوانان در میان مراکز فرهنگی هنری کانون می باشد. 

ایستگاه آثار نقاشی و کارت پستال سازی با موضوع عفاف و حجاب در پیاده راه طالقانی به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =