شورای فرهنگی کانون سمنان در راستای نامه‌ی بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد

چهارمین ‌جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با موضوع پیش‌بینی برنامه‌های شاد و متنوع در دهه‌ی امامت و ولایت در راستای نامه‌ی بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، چهارمین ‌جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان حوزه‌ی مدیرکل و معاونت فرهنگی در راستای موضوع «برنامه‌های پیشنهادی ایام‌الله دهه‌ی امامت و ولایت»، در سالن کوثر، برگزار و درخصوص چگونگی اجرا و پیش‌بینی برنامه‌ریزی مناسب این دهه در راستای نامه‌ی بنیاد بین‌المللی غدیر، گفت‌وگو شد.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه‌ی امامت و ولایت اظهار داشت: ایام با برکت دهه‌ی امامت و ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر و روز مباهله، فرصتی ارزشمند برای تبلیغ و ترویج «فرهنگ غنی غدیر»، تبیین و تشریح «فلسفه و پیام غدیر»، توسعه و تعمیق «آموزه‌های علوی» و «معارف اهل بیت(علیه‌السلام)» است.

خدابخشی افزود: با همت و تلاش مربیان در چند سال اخیر، کمیت و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی غدیری از رشد چشمگیری برخوردار بوده و در همین راستا تبیین حقیقت غدیر و نقش آن در فلسفه‌ی سیاسی اسلام و الگوی مدیریت و آگاه‌سازی افزون‌تر نسبت به ارزش‌های انسانی از دیدگاه امام علی(ع) در همه‌حال ارزشمند است و با توجه به اقتضائات روز جامعه، می‌تواند از اهمیت بیش‌تری برخوردار باشد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش از کارشناسان و مربیان خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب به اجرای برنامه‌های اثرگذار در ایام‌الله دهه‌ی امامت و ولایت بپردازند.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان نیز ضمن تبریک دهه‌ی امامت و ولایت با اشاره به نامه‌ی بنیاد بین‌المللی غدیر، دعوت از کارشناسان مذهبی در برنامه‌های دینی با هدف استفاده از ظرفیت علمای دین و بیان واقعه‌ی غدیر و انتقال پیام آن با زبان ساده و قابل فهم به کودکان و نوجوانان، گرامی‌داشت هفته‌ی حجاب و عفاف و تجلیل از اعضای محجبه و سادات مراکزفرهنگی‌هنری، اجرای کارسوق هنری با عنوان «جلوه‌ی ایثار تا زلال غدیر» با مشارکت تولیت امامزاده یحیی(ع) و اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان و برپایی نمایشگاهی از آثار اعضای شرکت‌کننده در این برنامه، برگزاری آیین اختتامیه فراخوان استانی «ایرانیزه» به میزبانی کانون بسطام، برگزاری نشست مجازی قصه‌گویی با عنوان «جستاری بر تجربیات نقالی» با دعوت از الهام تاجیک قصه‌گوی برگزیده‌ی کشوری و نقل قصه‌ای از زندگی امام علی(ع) توسط یاسین آل‌داوود عضو قصه‌گوی کانون دامغان، برگزاری نشست ادبی «از این باغ شرقی» با دعوت از کبرا بابایی کارشناس‌مسئول آفرینش‌های ادبی کانون تهران در روز ادبیات کودک و نوجوان و... را ازجمله برنامه‌های پیشنهادی و قابل اجرا در این‌دهه‌ برشمرد.

گفتنی است، در ادامه‌ی این جلسه کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش درخصوص چرایی و چگونگی این برنامه‌ها و هم‌چنین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌ از سوی مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، مطالبی بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =