میزبانی تماشاخانه سیار کانون از کودکان اتباع خارجی در قم

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: کودکان غیر ایرانی ساکن قم هم از مخاطبان برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند.

محمد غفاری در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون افزود: حضور تعداد زیادی از اتباع خارجی از ویژگی‌های استان قم است و ما در یکی از این مناطق که رفتیم بیشتر تماشاگران اتباع خارجی بودند و این اتفاق متفاوتی است که رخ داده تا عدالت فرهنگی ایجاد شود و برنامه‌ای که برای کودکان ایرانی اجرا می‌شود برای اتباع نیز اجرا شود.

وی با اشاره به حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان قم گفت: این تماشاخانه پنج اجرا در استان قم داشت که بیشتر در مناطق محروم پردیسان، اسماعیل‌آباد، باقرآباد، بوستان غدیر و مسیر پیاده‌روی حرم تا جمکران روی صحنه رفت.

سرپرست کانون استان قم ادامه داد: تماشاخانه سیار کانون خیلی فضای متفاوتی را برای بچه‌ها ایجاد کرد و توانست شادی را در شهر انتشار دهد. زمانی که این تماشاخانه به منطقه‌ای می‌رفت، امید را به آن منطقه می‌برد.

غفاری افزود: خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از طرف کودکان و خانواده‌هایشان بودیم و خوشحالیم که با حضور این تماشاخانه، اهمیتی به مناطق محروم روستایی داده شد.

سرپرست کانون استان قم یادآور شد: محتوایی که تماشاخانه سیار در قم داشت با دیگر استان‌ها متفاوت بود و با توجه به ایام عید غدیر، محتوا را به سمت جشن امیرالمومنین علیه‌السلام بردیم و همه برنامه‌ها به این موضوع مربوط شده و در نهایت به ظهور امام زمان ختم می‌شد. این موضوع را در همه برنامه‌هایی که در محور مسیر حرم می‌گذشت و در برنامه‌های مختلف نشان دادیم.

غفاری همچنین خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در کنار نمایش اصلی تماشاخانه، آماده‌سازی چند میز بازی‌ بود که در دو منطقه خاص بازی‌های رومیزی از سوی  کودکان انجام شد و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی گفت: در برگزاری این برنامه با شهرداری قم مشارکت داشتیم و برنامه‌های مختلفی را اجرا کردیم اما در مناطقی که می‌رفتیم، گروه‌های جهادی و مردمی نیز به صورت خودجوش در کنار ما بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =