نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های همکاری در فضای فناوری آموزشی برگزار شد

نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های همکاری در فضای فناوری آموزشی به میزبانی خانه خلاق و نوآوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرصت‌های همکاری در زمینه گسترش فعالیت‌های فناورانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش در جلسه‌ای مشترک با حضور غلامرضا کیانی رییس کانون زبان ایران، کوروش حمیدزاده مشاور وزیر و عضو قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه و دیگر اعضای این قرارگاه، آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی رییس دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی و جمعی از شرکت‌های نوآور و شتاب‌دهنده‌های فعال در زمینه آموزش و فناوری آموزشی، بررسی شد.


آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی در ابتدای این نشست با اشاره به مشکلات و سیر ورود فناوری آموزشی به فضای آموزش و پرورش ایران در سال‌های گذشته و مشکلاتی از قبیل زیرساخت ناکافی، عدم استقبال و تجارب ناکام پیشین در این زمینه را از چالش‌های اصلی ورود فناوری آموزشی و پیشرفت کند آن در کشور دانست و فرصت برگزاری چنین جلسه‌هایی با هدف انتقال تجربه و فرصت بررسی همکاری‌های مشترک را غنیمت دانست.
مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز بر استفاده از تجارب کانون زبان ایران در بهبود آموزش زبان به دانش‌آموزان و معلمان تاکید و امکان برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش در زمینه آموزش زبان را مطرح کرد.


کوروش حمیدزاده، در بخشی دیگر از این نشست بر لزوم برون‌سپاری بخش آموزش زبان آموزش و پرورش تأکید و ظرفیت‌های مدارس بین‌المللی ایران در کشورهای مختلف را نیز به حاضران در جلسه معرفی کرد.
رییس کانون زبان ایران نیز در ادامه جلسه ضمن اشاره بر دستاوردها و تجارب کانون زبان ایران از ابتدا تاکنون و به‌ویژه در دوران پاندمی کرونا، از شرکت‌های فعال و خلاق حاضر در جلسه در زمینه‌های متاورس، بازی‌انگاری و تولید اپلکیشن‌های جدید آموزشی در قالب همکاری مشترک یا قرارداد دعوت کرد.


غلامرضا کیانی همچنین استفاده از پتانسیل کانون زبان ایران در آموزش و کارورزی معلمان آموزش و پرورش را پیشنهاد کرد. رییس کانون زبان در ادامه افزود: کانون زبان ایران توانایی مشارکت در آموزش و برنامه‌ریزی بخش زبان‌های غیرانگلیسی و انگلیسی را نیز دارد.
همچنین عضو قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش بر یادگیری تعامل محور در فضای نوین آموزشی ایران و جهان تأکید کرد.
احسان طوفانی‌نژاد، با اشاره به‌ضرورت غنی کردن یادگیری حضوری گفت: ما به دنبال حذف یادگیری حضوری به خصوص در آموزش رسمی نیستیم اما به کمک فناوری آموزشی می‌توان محتوای غنی‌تر را در اختیار یادگیرندگان گذاشت.


در ادامه نمایندگان شرکت‌های فعال فناوری و سرگرمی‌های آموزشی ضمن معرفی فعالیت‌های خود، امکانات و توانمندی‌های خود در زمینه پروژه‌های مشترک با کانون زبان ایران و آموزش و پرورش را ارائه کردند.
در پایان این نشست مهدی‌زاده ضمن تشکر از حضور رییس کانون زبان، مشاور وزیر آموزش و پرورش و شرکت‌های فعال در توسعه فناوری آموزشی، ضمن ابراز امیدواری در پربار بودن این جلسه گفت: امیدواریم به‌زودی شاهد انجام پروژه‌های مشترک در خانه خلاق و نوآوری کانون در زمینه بهبود فضای آموزشی کودکان کشور باشیم.


این نشست بعدازظهر روز سه‌شنبه 4 مرداد 1401 به میزبانی خانه خلاق و نوآوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =