آغاز اجرای نمایش «وقتی ما نیستیم» در مرکز تئاتر کانون

زنگ آغاز به کار نمایش «وقتی ما نیستیم» به نویسندگی نرگس اصغری و کارگردانی داود زارع، عصر ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، با حضور «جواد انصافی» هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان نواخته شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر نمایشی که ویژه مخاطبان کودک و نوجوان است به اتفاق‌ها و آرزوی دانش‌آموزان اشاره می‌کند و در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون اجرا می‌شود.

داستان از روزی آغاز می‌شود که تعدادی دانش‌آموز قبل از شیوع بیماری کرونا، در آخرین روز هفته، با خوشحالی از مدرسه به خانه می‌روند تا برای اردویی که هفته آینده مدرسه در نظر گرفته حاضر شوند. اما اتفاق تازه‌ای رخ می‌دهد... .

جواد انصافی، که در اولین شب اجرای این نمایش میهمان برنامه بود پیش از برگزاری آیین شبچراغ و نواختن زنگ آغاز به کار این نمایش، در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از استقبال علاقه‌مندان برای تماشای این تئاتر گفت: خوشحالم که خانواده‌ها در هر شرایطی فرزندانشان را به دیدن تئاتر عادت می‌دهند و تلاش می‌کنند که ذهن خلاق کودکان بوسیله تئاتر، خلاق و پویا شود.

وی پس از روشن کردن شبچراغ نمایش افزود: در گذشته، نمایش‌ها با آیین شبچراغ و روشن کردن شمعی، به صحنه می‌رفتند و اجرای خود را آغاز می‌کردند. امیدوارم چراغ تئاتر کودک و نوجوان با حمایت خانواده‌های فهیم روشن بماند.

در ادامه فروغ یزدان هنرمند و پژوهشگر، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع علاقه‌مندان کودک و نوجوان یادآور شد: در این‌نمایش استعدادهای جوانی ایفای نقش می‌کنند که برای ادامه‌ مسیر، نیاز به حمایت و تشویق ما دارند. خوشحالم که در اولین شب اجرا در کنار عوامل خوب این نمایش هستم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

در این مراسم هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه تئاتر کودک و نوجوان همچون روح‌اله جعفری، شراره جلالی، بهارک بابک، حمیده دیندار، لاله مالمیر، فرهاد اسماعیلی، احمد خیرآبادی و بهزاد زهرایی حضور داشتند.

در نمایش «وقتی ما نیستیم» رومینا ابراهیم‌زاده، سارینا ابراهیم‌زاده، ثنا استیری، رومینا باقی‌فر، ریحانه زارع،   تینا شریف‌زاده، شایان شیخ‌موگویی، باران صفدری، مائده غلامی، آنیتا قاسمی، پرنیان ماندنی، مرسا مشقتی و نیما به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: حسن دولت‌آبادی مشاور، زهرا بخشنده دستیار کارگردان، داود زارع طراح صحنه و انتخاب موسیقی، محمدرضا شاملوفرد طراح نور، شیما محترمی طراح لباس، شیدا نوری و زهرا بخشنده طراح پوستر، فاطمه‌سادات حسینی منشی‌صحنه، اختر تاجیک عکاس، مهران رحمتی ساخت دکور و بهزاد زهرایی ساخت فیلم.

نمایش «وقتی ما نیستیم» از ۲۳ مرداد ماه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸ در سالن بوستان به صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کرده و جهت رزرو و هماهنگی با روابط عمومی گروه نمایشی ۰۹۰۲۵۷۷۶۷۰۴ - ۰۹۱۹۵۵۵۹۳۹۹ تماس بگیرند.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محوطه پارک لاله در خیابان حجاب واقع شده و با قدمت ۵۰ ساله خود همچنان به‌عنوان فعال‌ترین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان میزبان خانواده‌ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =