کد خبر: 318215
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
بازدید 64
پیام مدیرکل کانون استان فارس به مناسبت روز شعر و ادب فارسی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مناسبت۲۷ شهریور سال‌روز درگذشت محمد حسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار و «روز شعر و ادب فارسی» پیام داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان فارس، سعید رضا کامرانی در این پیام بر اهمیت نقش  و جایگاه استاد شهریار در اعتلای شعر معاصر تاکید کرده است.
متن پیام به این شرح است:
۲۷ شهریور ماه سالروز درگذشت شاعر شوریده ایران زمین، استاد محمد حسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار است که شاید غزل‌هایش در بین معاصران بی نظیر باشد و کمتر شاعری توانسته است در حد و اندازه او خود را به قله باشکوه غزل برساند.
بی‌تردید تخیل و موسیقی و درون مایه شعر در انتقال و تاثیر پیام و محتوا، بسیار اهمیت داشته است؛ تا جایی که گفته‌اند «بُرنده‌ترین زبان زبان شعر است...»
اهمیت شعر برای اهل فن کلام بر هیچ کس پوشیده نیست. ادبیات و شعر در طول دوران حیاطش، خدمات شایان و بی‌نظیری را به مخاطبانش روا داشته و همواره در میان میدان درخشیده و هیچ گاه به حاشیه نرفته است.
انسان‌های تربیت یافته مکتب شعر و ادب نیز بیشتر خود را وامدار این قالب هنری دانسته‌اند. 
در این میان نقش استاد شهریار در اعتلای شعر معاصر، بسیار جلوه‌گر بوده، خود و اشعارش در بین مردم از عزت و جایگاه خاصی برخوردار است. شهریار یکی از پر آوازه‌ترین و نامدارترین شاعر معاصر ایران محسوب می‌شود. این شاعر ارزنده، همواره با کمک گرفتن از مخزن اندوخته‌های اجتماعی، ادبی و فرهنگی خود، منشا تاریخی، شخصیت و هویت ملی خویش را آشکار نموده و به معرفی پایگاه و حافظه تاریخی مردم ایران زمین پرداخته است. از این رو زبان فارسی، عامل هویت بخش تفکر ملی و فرهنگی استاد شهریار بوده است. روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت استاد شهریار، شاعر بزرگ ایران، به منظور بزرگداشت این شاعر گرانقدر، روز ملی شعر و ادب فارسی نام گذاری شده است. 
این روز را به شاعران، ادیبان و همه دوستداران، صمیمانه تبریک می گویم و گرامی می دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =