کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندارالبرز که به مناسبت گرامی داشت هفته‌ی ملی کودک و تجلیل از مربیان کودکان و نوجوانان در جمع مربیان کانون پرورش فکری حضور پیدا کرده بود کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های بی بدیل جامعه خواند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز مرتضی ولی پوری در جمع همکاران و برخی خانواده‌های اعضا در مرکز مجتمع آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسمی که بهمناسبت گرامی داشت هفته ملی کودک و تجلیل از تلاش های مربیان کانون صبح روز یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ هم زمان با دومین روز هفته ملی کودک،  برگزار شده بود  گفت: امروز ما و شما عزیزان گرد هم آمده‌ایم تا به بهانه هفته‌ی ملی کودک جایگاه کودک و نوجوان را یادآور شویم و این سرمایه های بی مانند را گرامی بداریم.

وی ضمن تبریک هفته‌ی وحدت، هفته‌ی نیروی انتظامی را تبریک گفته و افزود: همکاران انتظامی انصافا منشا خدمت، امنیت، آبرو و حیثیت هستند و حفاظت از حیثیت و نوامیس مردم را بر عهده دارند..

معاون استاندار با اشاره به جایگاه نبی مکرم اسلام در دین مبین اسلام اظهار امیدواری کرد که همه ما بتوانیم به تاسی از ایشان منشا اثر خیر و خدمت در  جامعه ، منطقه و جهان اسلام باشیم.

این مسوول از حوزه ی کودک به عنوان حوزه ای تخصصی یاد کرد و افزود مربیان در این حوزه باید آگاه به علم روز باشند و به تعلیم و تربیت به عنوان دو بال رشد و تعالی کودکان بنگرند که باید توامان به هر دو پرداخت تا بالندگی را در حوزه کودک شاهد باشیم.

آشنایی کودکان با کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های گروهی و تعمیق باورهای دینی با شیوه‌های جذاب کانون از نکات قابل توجه بود که ولی پوری با اشاره به این موارد از سرپرست و همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست تا در زمینه آموزش والدین  نیز نقش به سزایی داشته باشند وبا ارتباط سازنده و تعامل مربیان و الدین  منشا تاثیرات مثبت در حوزه کودک و نوجوان شوند.

این مسوول از تلاش‌های مهری فلاح، سرپرست کانون البرز قدردانی کرد و افزود:ایشان منشا فعالیت های اثربخش درحوزه کودک  هستند و نسبت به کارشان سرسختانه و پرتلاش و پی‌گیر پیش می روند لذا وظیفه خود می دانم که از ایشان و همکاران‌شان تشکر کنم و امیدوارم در نزد خدای سبحان موفق و منصور باشند..

وی تاکید کردند: سرپرست کانون مطالبات خود در حوزه‌ی کاری و مشکلات را مکتوب به استاندار انتقال دهند تا پی‌گیری‌های لازم صورت پذیرد. ..

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز نیز در سخنانی ضمن خوشامد گویی به معاون استاندار هفته‌ی ملی کودک را به کودکان و نوجوانان و همکاران پر تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرزتبریک گفته و افزود از شما مربیان عزیز به جهت دلسوزی و مهربانی های‌تان در فعالیت‌های اجرایی برای کودکان و نوجوانان قدردانی می‌کنم و امیدوارم که بتوانیم گام‌های موثری برای رشدو تعالی آینده سازان این مرزو بوم برداریم .

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

همچنین قرائت قرآن توسط محمدرضا اوجاقی، عضو مرکز مجتمع کانون کرج، پخش ویدیوی کوتاه سرود جمهوری اسلامی ایران و گوشه ای از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، قرائت بیانیه تبریک روز جهانی کودک از دیگر برنامه های اجرا شده در سالن همایش های مرکز مجتمع اداره کل کانون البرز بود .

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

متن پیام استاندار در بخش پایانی این نشست قرائت شد همچنین از زحمات مربیان و همکاران ستادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهدای لوح تجلیلی با امضای سرپرست کانون استان و هدایایی از سوی استاندار تجلیل شد.

دربخشی از پیام استاندار از خداوند باری تعالی به عنوان نخستین مربی هستی یاد شده بود که الفبای معرفت را در قلب قومی به ودیعه نهاده و به آن‌ها آموخته تا به وسیله‌ی قلم، قدم، کلام و با روح و جان خود، یاری رسان ملت‌ها و مردمانی از هر رنگ و نژاد و فرهنگ باشند و این گونه ردای پیامبران را بر شانه‌ی معلم و مربی به امانت قرار داد و آنان را میراث دار فرهنگ این مرز و بوم معرفی کرد، تا پاس دار حیات معنوی بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی باشند.

عبداللهی در ادامه این پیام از جایگاه والای مربیان یاد کرد و این هفته ملی را که متبرک به نام کودک است بهانه ای برای تقدیرازمربیان پر تلاش یاد کرد و در بخشی دیگر خطاب به مربیان آورده بود:  

 شما که با مشق اسماء الهی و تکرار منش معنوی، جایگاه الهی بودن انسان را برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم معنا می‌کنید.

سربلندی و موفقیت شما فرهیخته گرامی را که در صف تعلیم و تربیت قرار دارید از ایزد منان مسئلت دارم.

همچنین کارشناسان فرهنگی، هنری، آموزش و روابط عمومی کانون هم به جهت همکاری ویژه با قرارگاه اجتماعی استانداری البرز با لوح تجلیلی با امضای مجتبی عبداللهی استاندار البرز  و متن پیام ایشان تجلیل شدند.

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

در این مراسم همچنین تابلویی از اثر نقاشی یکی از اعضای کانون استان البرز و مجموعه چهل قصه به معاون استاندار اهدا شد .

بازدید معاون استاندار از مرکز مجتمع و فعالیت‌های کانون استان البرز

مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی استاندار البرز در حاشیه‌ی این مراسم از مرکز مجتمع کانون البرز بازدید کرد.

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

مهری فلاح، سرپرست کانون در بخش اول این بازدید با معرفی کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب و کتابخوانی را مهم‌ترین فعالیت کانون خواند و افزود: بقیه‌ی فعالیت‌ها کودکان و نوجوانان را به حضور در کتابخانه و کتابخوانی ترغیب می کند.

این مقام مسؤول همچنین در خصوص بخش فراگیر و منابع و امکانات موجود در حوزه خدمت رسانی به کودکان توان یاب( معلول) توضیحاتی را ارائه کرد.

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

بازدید از کتابخانه‌ی نوجوان و اجرای شاهنامه‌خوانی از سوی سارینا حیدری، عضو نوجوان مرکز شماره ۱ کانون کرج، بخش دیگر بازدید معاون استاندار بود .

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

در ادامه این بازدید، مرکز نجوم، آسمان نما و رصد خانه و کانون زبان ایران میزبان معاون استاندار بودند.

معاون استاندار همچنین با حضور در کارگاه های شعر و قصه ،نقاشی و سفالگری با کودکان حاضر در این کارگاه‌ها دیدار و هدایایی را به آن‌ها اهدا کرد.

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

کودکان و نوجوانان سرمایه‌های بی بدیل جامعه هستند

مربیان و خانواده ها در این بخش در خصوص فعالیت‌های کانون و مهارت های زندگی که در این آموزش ها به کودکان آموزش داده می‌شود سخن گفتند و خواستار تعامل کانون و آموزش و پرورش به منظور آموزش مربیان و معلمان شدند.

اشاره به خدمات بخش سیار و لزوم گسترش و توسعه مراکز ثابت و اختصاص خودرو مناسب به کانون، حمایت استانداری البرز برای توسعه مرکز علوم به ویژه در بخش زیست شناسی، تعمیر گنبد رصد خانه و احداث کتابخانه مرجع از مواردی بود که توسط سرپرست کانون مطرح شد.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =