همزمان با هفته ملی کودک از بازی فکری محیط زیستی «مار و سرسره»  در کانون رونمایی شد

همزمان با هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بازی فکری «مار و سرسره» که به همت و توسط محیط زیست استان طراحی شده است رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری حجت الله آسمند مدیر کل کانون با اشاره به همکاری موثر کانون و محیط زیست از رونمایی بازی فکری «مار و سرسره»    توسط محیط زیست استان همزمان با هفته ملی کودک در کانون خبر داد.

وی با  اعلام این خبر افزود: بازی «مار و سرسره»  با هدف نهادینه کردن رفتار مناسب با طبیعت و محیط زیست برای کودکان و نوجوانان و  تبیین نگاه مسوولانه توسط کودکان و نوجوانان نسبت به حفاظت از محیط زیست   توسط محیط زیست استان طراحی شده است.

در این آیین که با حضور همکاران محیط زیست استان برگزار شد، سمیه ترنج رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی  محیط زیست استان نیز افزود:  پرورش حس طبیعت دوستی و احترام به طبیعت  در جامعه ای که به سرعت به سمت شهری شدن پیش می رود و در این روند زیستگاه ها و جانوران زیادی ممکن است به خطر بیفتند یکی از ضروریات آموزش نحوه ی برخورد و آشتی آنان با  طبیعت  است.  

سمیه ترنج در این باره اضافه کرد: بازی «مار و سرسره»  از بازی های محبوب کودکان است که در طراحی جدید خود میتواند به صورت غیر مستقیم حفظ زنجیره حیات و محیط زیست را به کودکان و نوجوانان آموزش های دهد.

وی خاطر نشان کرد مثبت کردن دید اعضا به مار که یکی از حیوانات سمی در طبیعت است در این بازی مورد توجه قرار گرفته است و تک تک حرکات و فعالیت های پیش بینی شده در این بازی در راستای تاثیرات مثبت و منفی انسانها بر روی اکوسیستم و نظم طبیعت است.

گفتنی است اولین بازی تولید شده این اثر در سایز بزرگ ۱۰ متری در مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد رونمایی شد و جهت بازدید عموم دانش آموزان این مرکز به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا گردید و تعداد  ۱۰۰۰ نسخه از این بازی نیز برای اهدا به کودکان و نوجوانان سراسر استان توسط سازمان محیط زیست استان تهیه شده است. پیش بینی میشود به صورت ماهیانه بیش از ۱۰۰۰ کودک و نوجوان در مدارس و مراکز فرهنگی هنری کانون با انجام این بازی تحت آموزشهای غیر مستقیم در حوزه زیست محیطی قرار گیرند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =