نشست‌های فصلی، هم‌افزایی؛ با سازمان‌های دولتی و غیردولتی حوزه کودک

رئیس کمیته علمی فرهنگی «هفته ملی کودک» با اشاره به نشست‌های هم‌افزایی در حوزه کودکان از تداوم این نشست‌ها با حضور سازمان‌های دولتی و غیردولتی به‌صورت فصلی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمود مروج گفت: این نشست‌ها که به منظور بررسی نیازهای فعلی کودکان و نوجوانان شکل گرفته است، از این پس نه به صورت سالانه؛ بلکه در قالب نشست‌های فصلی با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد به‌صورت فصلی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی ما نیازمند کارهای فراگیر و مستمری هستیم؛ تاکید کرد: «هفته ملی کودک»، فرصتی است که جامعه، مسئولان، والدین و اولیای تربیتی به موضوع کودکان و نوجوانان به‌صورت ویژه توجه کنند و با نگاهی جدید، به بازتعریف این موضوع متناسب با نیازهای جدید آنان بپردازند.

محمود مروج تصریح کرد: این‌که کودکان با توجه به شرایط زمان خود، چه نیازهایی دارند و چگونه می‌توان برای رفع آنها برنامه‌ریزی کرد تا در آینده بتوانند به افراد موفقی تبدیل شوند و جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی سوق دهند، نیازمند توجه و برنامه‌ریزی است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: به‌طور طبیعی سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما به نظر می‌رسد این هفته تلنگر و کنکاشی دوباره است تا به آنچه هست؛ قانع نشویم. باید با همفکری و گفت‌وگو نیازهای جدید کودکان، شناسایی و کشف شود و پاسخ‌های متناسبی دریافت کنند.

رئیس کمیته علمی فرهنگی «هفته ملی کودک» گفت: اولین موضوعی که در این زمینه حائز اهمیت است، نگاه جدید به کودکان نیازها و بازتعریف این نیازها در شرایط تازه است. از سوی دیگر «هفته ملی کودک» فرصتی است تا سازمان‌ها به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از پیش بتواند در خدمت بچه‌ها باشد و با ارائه خدمات ویژه دراستان‌ها و برنامه‌های متنوع، زمینه ایجاد شور و نشاط این گروه سنی را فراهم کنند.

نشست‌های فصلی، هم‌افزایی؛ با سازمان‌های دولتی و غیردولتی حوزه کودک

وی تاکید کرد: باید فضای خلاق، با نشاط و ارزش‌محوری برای بچه‌ها ساخت؛ تا آن‌ها هم، احساس مفیدبودن کنند. آن‌ها باید به این باور برسند که با «اندیشیدن»، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

مروج تصریح کرد: ما که به هویت ملی و دینی خود، افتخار می‌کنیم و به ارزش‌ها و آداب و رسوم مناطق خود، می‌بالیم؛ باید این حس ارزشمند را در قالب‌های متنوع به بچه‌ها منتقل کنیم. کانون از فرصت «هفته ملی کودک» برای رسیدن به این منظور به خوبی استفاده کرده و می‌کند.

در طی ایام «هفته ملی کودک» هفت نشست‌ تخصصی مختلف با همت کمیته علمی‌فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =