گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

همزمان با هفته ملی کودک استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، کرمانشاه، کرمان و همدان برنامه‌های متنوعی را برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ادامه برنامه‌های هفته ملی کودک برنامه‌های مراکز کانون در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، کرمانشاه، کرمان و همدان را مرور می‌کنیم.

برگزاری ایستگاه نقاشی در کانون استان خراسان جنوبی

همزمان با آغاز هفته ملی کودک و روز روستا، مراکز فرهنگی و هنری ثابت کانون در شهرستان درمیان با همکاری واحد سیار کانون در این شهرستان با برگزاری ایستگاه نقاشی، نوشتن خلاق و کاردستی میزبان کودکان و نوجوانان شدند.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

همچنین در اولین روز از هفته ملی کودک مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان بشرویه میزبان چهره‌های شاد و پر از لبخند تعدادی از کودکان مدارس این شهر شد تا یک روز به‌یاد ماندنی و خاطره‌انگیز را در دفتر کودکانه‌هایشان ثبت کند.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

استقبال از بچه‌ها با نمایش صحنه‌ای و عروسکی «کلاغ خنزر پنزری» همراه با شعرخوانی درباره‌ی کلاغ قصه‌ها و در ادامه حضور در کارگاه نقاشی، اجرای مسابقه شاد کلاغ پر و اهدای هدیه با حضور کارشناس شبکه بهداشت و درمان از دیگر برنامه‌های اجرایی این مرکز کانون بود.

مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان فردوس نیز با همراهی فرمانداری، شهرداری و تعدادی از دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان، جشن روز جهانی کودک و گرامی‌داشت هفته ملی کودک را در پارک دل‌گشای این شهر برگزار کرد.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

در این جشن که صبح روز یکشنبه ۱۷ مهر 1401 با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان و همچنین با حضور پرشور کودکان و نوجوانان مهدکودک‌ها و مدارس این شهر برگزار شد با در دست داشتن فرفره‌های رنگی «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» را تجربه کردند.

برگزاری کارگاه‌های متنوع در کانون استان گلستان

آیین گشایش برنامه‌های هفته ملی کودک با برپایی مراسمی با حضور فرهاد سمیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد.

در این روز کودکان و نوجوانان بعد از ورود به مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان در ابتدا با فضایی شاد که توسط عروسک‌های کوتی کوتی و مجری برنامه بوجود آمده بود، روبرو شدند.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

بعد از گشایش هفته ملی کودک از سوی مسئولان، بچه‌ها به سمت کارگاه‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده بود هدایت شده و بعد از آن، در کارگاه‌های دیگر نیز حضور ‌یافتند. در پایان نیز با حضور در سالن همایش‌های کانون و اجرا برنامه‌ی پرشور و نشاط، یک روز شاد را برای خود رقم زدند.

تماشای انیمیشن، مسابقه، شرکت در کارگاه‌های کاردستی، نقاشی، قصه‌گویی، شعرخوانی، سفال، نمایش خلاق، بازدید از نمایشگاه محیط زیست و در پایان اهدای هدیه به تمامی حاضران، از جمله برنامه‌های ارائه‌شده در این مراسم بود.

همچنین مربیان مرکز کانون دلند به مناسبت هفته ملی کودک ویژه برنامه‌ای با عنوان «قرار مهربانی» را با همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برگزار کردند.

در این برنامه که با حضور اعضا و دانش‌آموزان مدارس بعثت، حضرت سکینه(س) و پیش‌دبستانی ترنم برگزار شد، فعالیت‌هایی از قبیل کارگاه‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی اجرا شد.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

مربیان مراکز فرهنگی هنری گنبدکاووس نیز دو جشنواره با عنوان «گام‌های سبز کودکان» و «بازی‌های کودکانه» را برای کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار کردند.

جشنواره گام‌های سبز کودکان با هدف تشریح و شناخت اهمیت محیط زیست، آشنایی با گیاهان، دورهمی اعضا و خانواده‌های آنان و جشنواره «بازی‌های کودکانه» با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در مناطق محروم، کشف و شناسایی استعداد کودکان و نوجوانان این ناحیه از شهرستان صورت گرفت.

در برنامه‌ای دیگر جشنواره «پرواز بادبادک‌ها» به همت مربیان کانون پرورش فکری گالیکش و با استقبال خوب کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و با حضور فرمانداران این شهرستان برگزار شد.

این برنامه با هدف ارتقای روحیه‌ی نشاط اجتماعی و سرگرمی در میان شهروندان و تقویت حس اعتماد به‌نفس در میان بچه‌ها، ترویج فرهنگ وحدت در بین مذاهب و با حضور کودکانی از قوم‌های ترکمن، بلوچ، ترک، کرد و فارس برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگانی که موفق به خلق آثار زیبا و هدایت بادبادک‌ها در ارتفاع بالاتری شدند با هدایایی به رسم یادبود قدردانی شد.

نمایش عروسک‌های غول پیکر در کانون استان کرمانشاه

محمد خیاط‌زنجانی سرپرست کانون استان کرمانشاه درباره هفته ملی کودک نوشت: هفته ملی کودک فرصتی است برای توجه به این قشر آینده‌ساز و همچنین همراه کردن بیشتر خانواده‌ها، جامعه و مربیان با فرایندهای تربیت کودکان عزیز.

دوران کودکی یکی از حساس‌ترین دوران زندگی انسان‌هاست که در صورت قرار گرفتن در یک فرآیند صحیح تعلیم و تربیت می‌تواند پایه‌های آینده متعالی کشور را محکم کند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرجع رسمی در حوزه تربیت کودکان و نوجوانان وظیفه خود می‌داند تمام تلاش خود را برای تعالی و تربیت نسل کودک در این سرزمین انجام دهد.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

تامین برنامه‌های متنوع آموزشی و سرگرم‌کننده برای کودکان کرمانشاهی در هفته‌ ملی کودک یکی از رسالت‌های مهم کانون است و از آن‌جا که قصه‌گویی یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین ابزارهای جذاب در حوزه‌ فعالیت‌های فرهنگی کانون برای انتقال مفاهیم تربیتی است، برگزاری جشنواره‌ استانی قصه‌گویی از ۱۸ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش رویدادی است که می‌تواند رنگ و روی متفاوتی به برنامه‌های استانی هفته‌ی ملی کودک بدهد.

در استان کرمانشاه همزمان با اولین روز از هفته ملی کودک عروسک‌های غول پیکر نیز مهمان مدرسه استثنایی ارشاد 2 شدند.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

همچنین از سوی کانون استان، 4 کارگاه روانشناسی کودک برای والدین اعضا با حضور ۱۶۰ نفر برگزار شد. در این کارگاه‌ها سجاد حیدریان مدرس دانشگاه و از همکاران ستاد مرکزی کانون، مدرس این کارگاه، با اشاره به نقش والدین در تربیت فرزندان، مطالبی را در خصوص فرزندپروری بیان کرد.

در برنامه‌ای دیگر جشن هفته کودک در پارک معلم کرمانشاه برگزار شد. محمد خیاط‌زنجانی سرپرست کانون استان کرمانشاه درباره برگزاری این برنامه‌ گفت: جامعه لازم است توجه ویژه‌ای را به قشر آینده‌ساز داشته باشد.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

برگزاری بخش استانی جشنواره قصه‌گویی در کانون استان کرمان

همزمان با هفته ملی کودک و برگزاری جشنواره قصه‌گویی دانش‌آموزان مدرسه پسرانه ناشنوایان «احیاء» و مجتمع دخترانه ناشنوایان «فرزانه» مهمان جشنواره قصه‌گویی بیست‌وچهارم در مرحله استانی شدند.

نوجوانان ناشنوای کرمانی در سالن باران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافتند و قصه «من می‌ترسم» را با قصه‌گویی سمیه امیرتیموری و «می‌خواهی با من دوست شی» را با قصه‌گویی صدیقه سعیدی به زبان اشاره مشاهده کردند.

همچنین، قصه‌های «زموی زرنگ» و «قدرت کم‌زهره» با ‌قصه‌گویی یلدا میرکی و فاطمه اعلایی‌فرد با کمک مترجم به زبان اشاره برای مخاطبان ناشنوای جشنواره تعریف شد.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

قصه‌گویی زبان اشاره از بخش‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که با هدف خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دیگر بخش‌های جشنواره اضافه شده است و دروازه دنیای قصه‌ها را برای بچه‌های ناشنوای سراسر کشور گشوده است.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

همچنین بخش استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در روز دوم و با برگزاری آیین پایانی و اعلام برگزیدگان در استان کرمان ۱۷ مهر ۱۴۰۱ به پایان رسید.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

نواختن زنگ هفته ملی کودک در کانون استان همدان

در روز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ با آغاز هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و کنگره شهدا برنامه ویژه‌ای با عنوان نقاشی ۱۰۰۰متری همزمان در شش مدرسه همدان برگزار کرد.

در این برنامه بیش از 2هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی پسرانه شهید دستغیب، پویندگان دانش و مدارس ابتدایی دخترانه طالقانی، فاطمه زهرا(س)، ملک محمدی و شهید جلال سنایی با موضوع کودک، صلح، بازی و نشاط بر روی پارچه نقاشی کشیدند. همچنین در این برنامه فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری با حضور عروسک‌های سردیس برگزار شد.

 بعد از پایان زمان نقاشی در هر مدرسه، مربیان کانون پرورش فکری حاضر در برنامه، به داوری آثار پرداختند و به تعدادی از دانش آموزان به رسم یاد بود هدایایی اهدا کردند.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل و معصومه ابراهیمی هژیر معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با حضور در این مدارس به‌پاس همکاری در اجرای این برنامه با اهدا لوح تقدیر از مدیران و معاونان مدارس قدردانی کردند.

همچنین همزمان با روز جهانی کودک با حضور بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمود نقوی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان زنگ آغاز هفته ملی و روز جهانی کودک در مدرسه دخترانه خیری اخوان به دست آتنا زند، ریحانه کرمی، فاطمه کاویانی از فرزندان شهدای مدافع حرم با شعار کودک، صلح، بازی و نشاط نواخته شد.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

پیش از به صدا در آوردن زنگ آغاز روز و هفته جهانی کودک، کانون پرورش فکری با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری شاد قصه‌گویی، نمایش عروسکی و با حضور عروسک‌های سردیس در بین دانش‌آموزان آغازگر مراسم بودند و لحظه‌های شاد و خاطره‌انگیزی را برای کودکان رقم زدند.

کتابخانه‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان همدان نیز با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری دومین روز هفته ملی کودک را گرامی داشتند.

کانون پرورش فکری شماره یک نهاوند هم با مشارکت مهد و پیش‌دبستانی نابغه و مرکز بهداشت نهاوند، ویژه برنامه «گل‌های زندگی» به مناسبت هفته ملی کودک و آغاز هفته وحدت را با اجرای جشن شادی، مسابقه نقاشی، با عنوان آرزوی‌های من، بازی، پرواز بادبادک‌ها هفته ملی کودک را گرامی داشتند.

گرامی‌داشت هفته ملی کودک در مراکز کانون پنج استان‌

همچنین کانون پرورش فکری رزن برنامه «من و اسباب بازی‌هایم» با حضور ۲۰عضو کودک دختر برگزارکرد، این برنامه با هدف بالابردن اعتماد به‌نفس و بیان احساسات کودکان برگزار شد، اعضا کودک هر یک از کودکان خاطره شاد با اسباب‌بازی همراه خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =