استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در هفته ملی کودک از سوی کانون پرورش فکری شش استان با استقبال پرشور کودکان و خانواده‌ها همراه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، استان‌های مرکزی، کردستان، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان و سمنان به مناسبت هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

راه افتادن قطار نظم و دوستی در کانون استان مرکزی

نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به مناسبت هفته ملی کودک در سالن جلسه‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با حضور مدیرکل کانون، معاونت فرهنگی و نمایندگان سازمان‌های پلیس راه‌آهن اراک، پلیس راهور، معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، میراث فرهنگی و صنایع گردشگری، مرکز بهداشت شهرستان اراک، آموزش و پرورش استثنایی، دادگستری، صدا وسیما، کمیته امداد امام خمینی، اداره شهر دوستدار کودک، فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اراک، تبلیغات اسلامی و اداره کل استاندارد برگزار شد.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

همایش دوچرخه سواری کودکان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره شعر کودک با عنوان بربال امنیت، نصب بنر با شعار حقوق کودکان، مشاوره کودکان و نوجوانان، ارسال پیامک‌های آموزشی در فضای مجازی، اجرای برنامه تئاتر درمانی، مشاوره‌های گروهی، بازدید رایگان از موزه‌ها، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی، آشنایی کودکان با مسایل دینی، مسابقه‌های فرهنگی ویژه فرزندان پرسنل در سه رده سنی، آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و والدین از جمله برنامه‌هایی بود که برگزاری آن در این نشست مطرح شد.

همچنین به مناسبت هفته ملی کودک و فراجا(فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) قطار نظم و دوستی در اراک راه افتاد و دانش‌آموزان مدارس هدف حوزه ریلی مسافران این قطار بودند.

این قطار با رویکرد آشنایی دانش‌آموزان با سوانح ریلی و پیشگیری از سنگ پرانی به قطارهای مسافربری و تردد غیرمجاز از حریم ریلی و آموزش همگانی و ترویج فرهنگ خود مراقبتی و پیش‌گیری از بروز حوادث پر خطر در شهر اراک انجام شد و مربیان کانون با برنامه‌های قصه‌گویی و شعرخوانی بچه‌ها را در این مسیر همراهی کردند.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

مربیان کانون نیز با حضور در مدارس با شعار «حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی» برنامه‌های شاد و با نشاطی را برای دانش‌آموزان برگزار کردند.

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون هم با هدف ایجاد شادی و نشاط در کودکان و نوجوانان در مدارس حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های قصه‌گویی، کتاب‌خوانی شعرخوانی، بازی و سرگرمی، کاردستی، نقاشی، اجرای طرح دیواری، مسابقه و قرائت بیانیه روز جهانی کودک اجرا می‌شود.

اجرای برنامه‌های متنوع در تماشاخانه کانون استان کردستان

در آستانه روز جهانی و هفته ملی کودک سرپرست و کارکنان کانون استان کردستان با ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار امام جمعه سنندج ضمن تبریک هفته ملی کودک از مربیان و مسئولان کانون تشکر کرد.

کانون استان کردستان در هفته ملی کودک نمایش شاد و موزیکال جک و لوبیای سحرآمیز، نمایش فیلم و تئاتر و مسابقه حضوری برای کودکان را در تماشاخانه سیار اجرا کرد. این تماشاخانه سیار در مناطق کم‌برخوردار استان حضور یافت و برنامه‌های نمایش و دیگر برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از سوی آن اجرا شد.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» به کارگردانی علیرضا دهقانی و با تکنیک عروسکی به روی صحنه رفت. این نمایش از تولیدات قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دو زبان فارسی و انگلیسی تولید شده است.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

روز دوشنبه ۱۸ مهر نیز تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهمان کودکان و نوجوانان موچش بود. این تماشاخانه ضمن اجرای تئاتر کودک و نوجوان، قصه‌گویی و بازی و سرگرمی با استفاده از امکانات نوین صدا و تصویر و تلویزیون شهری، امکان نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان را فراهم ساخت.

برپایی نمایشگاهی از آثار هنری کودکان در کانون استان آذربایجان شرقی

جشن بزرگ کودکان در تبریز با همکاری مشترک کانون و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با حضور پرشور و کم‌نظیر کودکان برگزار شد. در این مراسم باشکوه بیش از ۵۰۰ کودک به همراه خانواده‌ها و اولیای مدارس حضور پرشوری داشتند.

اجرای سرود دو زبانه کانون، اجرای نمایش عروسکی، مسابقه و قرائت بیانیه هفته ملی کودک از جمله برنامه‌های این مناسبت بود که در فضای پر از شادی برای کودکان به اجرا درآمد.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در سخنانی کوتاه، همکاری و تعامل کانون و شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر تبریز در بزرگداشت آیین‌های هفته ملی کودک را از جمله دستاوردهای این مناسبت برای اجرای ده‌ها برنامه شاد و متنوع برای کودکان و خانواده‌ها در تبریز عنوان کرد.

این جشن با شکوه در پی توافق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و با هدف بهره‌مندی عموم شهروندان کودک و نوجوان از برنامه‌های هفته ملی کودک و ایجاد فضایی شاد و بانشاط در این ایام به اجرا درآمد.

همچنین شهرهای استان آذربایجان شرقی از ابتدای هفته ملی کودک با اجرای ده‌ها برنامه و فعالیت فرهنگی و هنری میزبان کودکان، خانواده‌ها و مسئولان شهری و استانی بوده‌اند. این برنامه‌ها در هادیشهر، ورزقان، کلیبر، بناب، آذرشهر، ملکان، چارایماق، میانه و هشترود با اجرای فعالیت‌های شاد و جذاب و استقبال گسترده و کم نظیر کودکان و خانواده‌ها همراه بود.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

در این برنامه‌ها جمعی از مسئولان این شهرها نیز حضور داشتند. برپایی نمایشگاه‌ آثار هنری کودکان، برگزاری کارگاه‌های هنری و ادبی، مسابقه، قرائت بیانیه هفته ملی کودک، نمایش عروسکی و سرود از جمله فعالیت‌های اجرا شده در این برنامه‌ها بود.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

در تبریز همزمان با هفته ملی کودک قصه‌گویان راه یافته به مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز به روی صحنه رفتند.

رونمایی از عروسک‌های غول پیکر در کانون استان مازندران

به مناسبت هفته ملی کودک کتابخانه‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان مازندران با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری هفته ملی کودک را گرامی داشتند.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

به گفته مسئول کانون رامسر، در هفته ملی کودک شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر نیز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به ریاست امام جمعه شهرستان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی رامسر و کتالم و ساداتشهر، مسئولان اداره‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام علیخانی، امام جمعه رامسر، ضمن تقدیر از فعالیت‌های موثر کانون در حوزه تربیت و پرورش؛ نسل امروز را بسیار آگاه دانست و بر ضرورت تربیت کودکان و نوجوانان بر مبنای دانش و بینش و مبانی اسلامی تاکید کرد.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

مسئول کانون این شهرستان نیز در این نشست با برشمردن لزوم رشد تفکر انتقادی در کودکان گفت: ما با نسلی روبه رو هستیم که مستقل از منابع درست یا نادرست مجازی اطلاعات دریافت می‌کند، لذا شناخت نیازها و احساسات درونی کودکان و تطبیق آن با مسایل فرهنگی و اجتماعی می تواند همسویی بین دونسل گذشته و جدید ایجاد نماید.

به گفته فاطمه نعمتی‌سارخانلو در آغازین روز هفته ملی کودک در رامسر که به عنوان شهر دوست‌دار کودک نیز شناخته شده است، جشن بزرگی با حضور کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و با همکاری شهرداری این شهرستان و دیگر سازمان‌های دولتی برگزار شد.

در این برنامه ضمن برگزاری جشن و شادی، کارگاه‌های متعددی در حوزه آموزشی، فرهنگی، هنری مانند: سفال، نقاشی، مهارت زندگی و ... توسط مربیان و کارشناسان به اجرا درآمد.

دیدار با خانواده شهید نوجوان، مهدی کوزه‌گر از دیگر برنامه‌های محوری این مرکز در هفته ملی کودک بود.

همچنین بیست‌وچهارمین نشست انجمن نجوم کانون مازندران با همکاری مرکز نجوم لونا ساری به مناسبت هفته جهانی فضا و هفته کودک در مرکز شماره ۳ ساری با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، افسانه ابری مربی نجوم این مرکز، ضمن تبریک هفته ملی کودک و هفته جهانی فضا به معرفی فعالیت‌های نجوم در این کانون اشاره داشت و در خصوص علت نامگذاری هفته جهانی فضا صحبت کرد.

بیتا حقیقی، از فعالان حوزه نجوم و از اعضای مرکز نجوم لونا ساری نیز در بخش بعدی این نشست، هم‌زمان با پخش ویدیوهایی، توضیح‌هایی درباره زندگی در ایستگاه فضایی و فضا ارایه داد.

در برنامه‌ای دیگر نمایشگاه هفته ملی کودک آغاز شد. آیین گشایش نمایشگاه و جشن هفته ملی کودک با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، مدیر حوزه هنری استان و دیگر مسئولان استانی در این اداره کل برگزار شد.

سمیه قاسمی‌طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این برنامه با قدردانی از برنامه‌های کانون، کیفیت و اثر بخشی این برنامه‌ها را در تربیت و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان مهم خواند و بر حمایت از این نهاد فرهنگی حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد.

مدیرکل کانون مازندران نیز در این برنامه با ارایه گزارشی از برنامه‌های هفته ملی کودک بیان کرد: نزدیک به ۳۰۰ برنامه از سوی کمیته هفته ملی کودک در سراسر مازندران اجرا می‌شود.

محمدعلی یزدان‌شناس با اشاره به اهمیت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و نقش مهم آن در توسعه عدالت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستایی، خواستار حمایت مسئولان استانی جهت تخصیص خودروی ویژه کتاب‌خانه سیار روستایی برای کانون شد.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

در این برنامه، عروسک‌های بلندقامت کانون رونمایی شد و به اجرای برنامه برای کودکان حاضر پرداخت. همچنین دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و مسئولان حاضر ضمن بازدید از نمایشگاه در سالن سینما کانون ساری شاهد اجرای جشن و ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک بودند.

نواختن زنگ کودکی در کانون استان اصفهان

به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک «زنگ کودکی با فرشتگان روی زمین» از سوی منیره جعفری سرپرست کانون استان اصفهان و زهرا رضایی مدیر مدرسه اتیسم مهرآفرین اصفهان نواخته شد.

این برنامه در فضایی شاد و پویا با برنامه‌های قصه‌گویی، بازی و سرگرمی و میان برنامه‌های شاد توسط مربیان کانون برگزار شد و یک روز خوب و شیرین برای فرشتگان روی زمین در هفته ملی کودک رقم زد.

ویژه‌برنامه روز جهانی و هفته ملی کودک نیز با حضور شورانگیز بچه‌ها در مجتمع کانون اصفهان واقع در پل فلزی، بوستان کودک برگزار شد.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

قرآن، سرود ملی، اجرای شاد و جذاب بابا رحمان و مجری برنامه، مسابقه، برنامه‌های ویژه هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت باسعادت امام جعفر صادق(ع)، دکلمه‌خوانی دو عضو مجتمع کانون در خصوص هفته وحدت، قصه‌گویی فهیمه آدم‌زاده مربی مجتمع کانون، اجرای دو سرود از مرکز شماره یک کانون اصفهان با محتوای شهیدان و سید شهیدان ایران اسلامی حاج قاسم سلیمانی و همبستگی و اتحاد ملی، ایران سربلند و یکپارچه و هفته وحدت، دکلمه‌خوانی حقوق کودک با زبان فارسی و انگلیسی از سوی دو عضو خوب کانون زبان ایران واحد اصفهان، اجرای موسیقی ارف کودکان با محتوای ایران سرزمین پرافتخار من و اهدای جوایز به برندگان بین‌المللی و ملی فراخوان‌های مختلف هنری از جمله مهرواره بین‌المللی نقاشی اربعین از برنامه‌های این روز به یاد ماندنی برای بچه‌ها بود.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

منیره جعفری سرپرست کانون استان نیز به همراه کارشناسان ستادی در این ویژه‌برنامه برای تشویق بچه‌ها حضور داشت.

همچنین برخی از بندهای پیمان‌نامه حقوق کودک از سوی عضو کانون زبان ایران واحد اصفهان، هلما اویسی به زبان انگلیسی و عضو کانون پرورش فکری مهیا سلطانی به فارسی در ویژه‌برنامه روز جهانی و هفته ملی کودک در مجتمع کانون اصفهان خوانده شد.

استقبال از تماشاخانه سیار در کانون استان سمنان

برنامه‌های هفته ملی کودک با دعوت از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در صداوسیمای مرکز سمنان تشریح شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس کارگروه هفته‌ی ملی کودک استان به‌عنوان میهمان دو برنامه‌ی زنده رادیویی «صبح بخیر قومس» و برنامه تلویزیونی «یه صبح تازه» سیمای مرکز سمنان به ترتیب در روزهای شنبه ۱۶ مهر و دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به تشریح و تبیین برنامه‌های این هفته پرداخت.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

خدابخشی در گفت‌وگوی رادیویی اشاره به چرایی نامگذاری هفته‌ی ملی کودک و عناوین روزشمار هفته، بر توجه بیشتر به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه، تأکید و اظهار کرد: کودکان ارزشمندترین سرمایه‌ی‌ ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم.

وی در برنامه‌ی زنده سیمای مرکز سمنان نیز ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک و سال‌روز میلاد پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گزارش‌ کوتاهی از سفر تماشاخانه سیار کانون به سمنان و استقبال پرشور مخاطبان جامعه‌هدف و بازخورد والدین و مسئولان، ارائه داد.

همچنین در هفته‌ی ملی کودک ۶هزار کودک و نوجوان مناطق محروم و کم‌برخوردار استان سمنان، پای نمایش تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری نشستند.

گروه هنرمندان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان پس از چهار روز سفر به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان، میهمان ۶هزار کودک و نوجوان شده و به اجرای نمایش شاد و هیجان‌انگیز «ماجرای گله‌ی من» به کارگردانی امیرمحمد انصافی و برنامه‌های متنوعی در قالب قصه‌گویی، بازی، شعرخوانی، مسابقه و... پرداخت.

استقبال از برنامه‌های مراکز کانون استان‌ها در هفته ملی کودک

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون و رئیس کارگروه هفته‌ی ملی کودک استان سمنان درباره تماشاخانه سیار گفت: هنرمندان تماشاخانه سیار در سفر چهار روزه‌ی خود به استان، ۱۵ اجرا شامل دو اجرای شهری در گرمسار، دو اجرای روستایی در آرادان، یک اجرا در شهمیرزاد، یک اجرا در مهدیشهر، دو اجرای شهری و روستایی در سمنان، دو اجرای شهری و روستایی در میامی، دو اجرای شهری و روستایی در شاهرود و سه اجرای شهری و روستایی در دامغان داشتند که با استقبال چشمگیر کودکان، والدین و ابراز رضایت و خرسندی مسئولان اجرایی روبه‌رو شد.

وی هدف از دعوت تریلی سیار نمایش کانون به استان را امیدآفرینی، ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در هفته‌ی ملی کودک، فراهم‌کردن محیطی شاد و دل‌نشین برای کودکان و آشنایی بیش‌تر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های شاخص آن در افکار عمومی دانست.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و دهیاران ضمن قدردانی از مجریان این کار فرهنگی و هنری و ابراز خوشحالی از برگزاری چنین برنامه‌ای، آن را یک حرکت ارزشمند فرهنگی برشمردند و با اشاره به تأثیر ماندگار فعالیت‌های نمایشی بر مخاطبان کودک و نوجوان، خواستار استمرار این‌گونه برنامه‌ها به‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شدند.

خدابخشی هدف از برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری به‌عنوان «خانه‌ی امن کودکان و نوجوانان» را امیدآفرینی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، برقراری عدالت اجتماعی و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار، عنوان و از مؤثرین و دستگاه‌های متولی این حوزه ازجمله تلاش فرمانداری، بخشداری، دهیاری‌، شهرداری، شورای اسلامی شهر و روستا، اداره برق و...، قدردانی کرد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =