۲۴ دوره جشنواره، ریل‌گذاری موثری برای انتقال میراث کهن قصه‌گویی به آیندگان است

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی قصه‌گویی گفت:  ۲۴ دوره جشنواره، ریل‌گذاری موثری برای انتقال میراث کهن قصه‌گویی به آیندگان است.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی که  در سالن سینما کانون ساری برگزارشد، با تبریک میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام و امام جعفر صادق (ع)، هم‌زمانی برگزاری جشنواره با میلاد پیامبر را به فال نیک گرفت و گفت: با دقت به عدد بیست و چهارم می‌بینید که کانون نسبت به فعالیت قصه‌گویی توجه و اهمیت ویژه‌ای داشته است و سال‌هاست که میراث کهن قصه گویی را زنده نگه داشته است تا ریل گذاری مناسبی برای انتقال به نسل آینده صورت گیرد.

محمدعلی یزدان شناس قصه را ابزار مهم انتقال مفاهیم تربیتی عنوان کرد و ادامه داد: کودکان و نوجوانان با قصه تمرین زندگی می‌کنند.

وی به شعار بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با عنوان " قصه، صدای زندگی است" اشاره کرد و افزود: در واقع قصه، خود زندگی است و بچه‌ها با آن هم‌ذات پنداری می‌کنند و خود را به جای شخصیت‌های قصه قرار می‌دهند و در دنیای واقعی از روی همین قصه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. در واقع انتخاب قصه بسیار مهم است، قطعا هم پدربزرگ‌ها و هم مادربزرگ‌ها برای قصه اهمیت بسیاری قایل هستند و از این ابزار موثر برای تربیت فرزندان و نوه‌هایشان بهره می گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران پیشنهاد کرد که آموزش و پرورش، زنگ قصه گویی یا کلاس قصه برای مدارس در نظر بگیرند چون در آموزش و تربیت دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است.

وی از همه دست اندرکاران جشنواره تشکر کرد و گفت: در سال جاری پس از انتشار فراخوان جشنواره، نزدیک به ۴۴۷نفر از طریق سایت در ۶ بخش ملی، آئینی سنتی، پدربزرگ و مادربزرگ، زبان اشاره، پادکست و قصه‌های  ۹۰ ثانیه‌ای شرکت کردند.

یزدان‌شناس با بیان اینکه آثار رسیده در بخش‌های قصه ۹۰ثانیه‌ای و پادکست مستقیم به دبیرخانه مرکزی برای داوری ارسال می‌شود؛ افزود: در دیگر بخش‌های باقی مانده هم با انتخاب هیات داوران، برگزیدگان این جشنواره به مرحله منطقه‌ای که به میزبانی استان تهران برگزار می شود؛ معرفی خواهند شد.

گفتنی است: در مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی ۳۷ قصه‌گو در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه با هم به رقابت پرداختند.

۲۴ دوره جشنواره، ریل‌گذاری موثری برای انتقال میراث کهن قصه‌گویی به آیندگان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =