نیازامروز فرزندان مایادگیری مهارت های زندگی ورویارویی با چالش های پیش روی آنهاست

درچهارمین روز از هفته ملی کودک ، مربی فرهنگی مرکز شماره 4کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، ضمن تبریک هفته ملی کودک،گفت: این مناسبت فرصتی است برای توجه بیشتر به این قشر حساس بعنوان آینده سازان و شهروندان فردای ایران اسلامی.

به گزارش روابط عمومی کانون ، در چهارمین روز از هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با دعوت از کارشناسان بهداشت و تغذیه مرکز بهداشت شهرستان ایلام، در مرکز شماره 4 ایلام با اجرای برنامه های آموزشی توسط کارشناسان متخصص در این حوزه، برای بیش از ۵۰ دانش آموز پایه اول تا ششم ابتدایی آموزش های لازم را جهت ارتقاء سلامت کودکان و نوجوانان اجرا کرد.

مربی فرهنگی مرکز شماره 4کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، ضمن تبریک هفته ملی کودک،گفت: این مناسبت فرصتی است برای توجه بیشتر به این قشر حساس بعنوان آینده سازان و شهروندان فردای ایران اسلامی .

حسنا صندوق آبادی با تاکید بر آموزشهای سازنده برای این قشر تصریح کرد: هدف از فرایند های آموزشی و پرورشی تنها خواندن ونوشتن نیست، بلکه نیاز امروز فرزندان ما یادگیری مهارت های زندگی و رویارویی با چالش های پیشروی آنان و چگونگی گذر از این چالش هاست.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان با روشهای صحیح در موقعیت های زمانی مناسب، توسط مربیان متخصص در قالب های مختلف هنری،فرهنگی ادبی وغیره …تعلیم می بینند ،افزود: خانواده ها می توانند برای کودکان خود با دریافت آموزش های لازم در بهترین سن یادگیری که همین سن کودکی است، آینده ای روشن پیش بینی کنند ویکی از رمزهای موفقیت این قشر برای ساختن آینده ای موفق ،کشف استعداد ها و پرورش آنها در جهت رشد و شکوفایی است.

صندوق آبادی ،فراهم سازی محیطی مناسب همراه با نشاط برای رشد و بالندگی این نسل را یکی از شاخص‌های مهم جوامع توسعه یافته دانست و عنوان کرد: آموزش مهارت های اجتماعی به کودک ،تقویت روحیه مطالعه، یادگیری محتوای آموزشی،شناخت و مسیر دهی به استعداد ها و فراگیری مهارتهای لازم برای زندگی اجتماعی باعث می شود، وقتی کودک از یک اجتماع کوچک مانند خانواده به اجتماع بزرگتری مانند جامعه وارد شود ،الگوی ثابتی برای آموخته های خود داشته باشد و به درستی بتواند خواسته های خود را مدیریت کند.

این مربی دوران کودکی را حائز اهمیت دانست و گفت: برنامه های هفته ملی کودک با هدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی،ویژگی ها،نیازها وخواسته های کودکان امروزی اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه روز ۱۹ مهر ماه با نام کودک ،حقوق اجتماعی آموزش ،امنیت،بهداشت وسلامت جامعه،گفت:در این روز اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با دعوت از کارشناسان متخصص حوزه بهداشتِ مرکز بهداشت شهرستان ایلام به مرکز شماره 4 کانون ، برنامه های آموزش و بهداشتی لازم را در جهت ارتقاء سلامت کودکان ونوجوانان اجرا کرد.

حسنا صندوق آبادی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان بخش بزرگی از جمعیت پویا و آینده ساز کشور را تشکیل می دهند،تصریح کرد: کودکان قشر آسیب پذیر جامعه هستند و آموزش مراقبتهای بهداشتی از اهم مسائل ویژه و مورد توجه برای آنهاست.

وی با اشاره به اینکه بـه دلیـل کامـل نشـدن مهارتهـا و شرایـط سنـی کودکان ونوجوانان این قشر معمولاً در معرض ابتلا به بیماریهای عفونی، حوادث و غیره قرار می گیرند، افزود: بنابـراین این قشر نیاز به توجه و تامین بهداشت و سلامت دارند که این امر در ارتقاء سطح بهداشت جامعه نقش اساسی خواهد داشت.

صندوق آبادی ، با اشاره به شعار «حال خوش کودکی ،رنگ خوش زندگی» در این هفته ، گفت: این قشر حساس آینده سازان مملکت عزیزمان ایران اسلامی هستند، بنابراین در هفته ملی کودک می طلبد با توجه ویژه به خواسته‌های کودکان این قشر را برای آینده ای روشن آماده کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این برنامه مربیان مرکز شماره 4کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای برنامه های سفالگری،نقاشی وغیره..اوقات خوشی را برای کودکان رقم زدند.

به گزارش روابط عمومی کانون ، هفته ملی کودک در تمام مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی در حال برگزاری است.

۲۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیارروستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای مخاطبان ۷ تا ۱۷ سال فعالیت های فرهنگی، هنری،ادبی،علمی و پژوهشی توسط مربیان برگزار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =