استقبال از «یار مهربان» با یک سبد فعالیت کتاب‌محور

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با یک سبد فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند، به استقبال سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران می‌رود.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، کتاب و کتاب‌خوانی، بن‌مایه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و این نهاد فرهنگی در مسیر تحقق اهداف عالیه خود و به بهانه سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با این فعالیت‌ها، به رونمایی از برنامه‌های کتاب‌محور سال آتی می‌پردازد.

در همین راستا، مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان در مرکز استان و شهرستان‌ها با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به بسط و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب ‌و کتاب‌خوانی می‌پردازند و با اجرای ویژه‌برنامه‌های هدف‌مند و خلاقانه، هم‌نشینی با «یارمهربان» را جشن‌می‌گیرند.

براین اساس، برگزاری نشست خانواده با محوریت «کتاب‌خوانی و حال‌خوش‌زندگی»، هم‌نشینی با نویسندگان و صاحبان قلم و اندیشه در قالب ویژه‌برنامه‌های«سلامی‌دوباره» و راه‌اندازی کاروان شادی و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان مناطق  روستایی و کم‌تربرخوردار حاشیه شهرها، از جمله این برنامه‌ها به‌شمارمی‌رود.

اجرای ویژه‌برنامه کتاب‌محور«کانون برای همه»؛ ویژه کودکان کار و «معرفی کتاب و نمایش کتاب‌فیلم» در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان، ازدیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گیلان به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعلام‌شده است.

  «درسایه‌سارکتاب» نیز جشن هم‌نشینی با یار مهربان است که با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها صورت‌می‌گیرد و در این میان، از فعالان ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و برگزیدگان استانی و کشوری این عرصه‌ تجلیل‌می‌شود.

شایان‌ذکر است، سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از  ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» برگزار خواهدشد.

استقبال از «یار مهربان» با یک سبد فعالیت کتاب‌محور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =