بیست و ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون استان اردبیل برگزار شد

بیست‌وششمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل«بهارناز»، با دعوت از سید سعید اطهر نیاری شاعر و منتقد ادبی، عصر روزچهارشنبه ۱۸ آبان سال ۱۴۰۱ برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که با حضور کارشناس آفرینش‌های ادبی و نماینده‌ی انجمن شعر کانون، مربیان و اعضای نوجوان انجمن در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون اردبیل برگزارشد، اطهرنیاری کارشناس برنامه، با اشاره به ویژگی‌های شعر سپید و تشریح گزینه‌هایی از جمله کشف، تکرار، همنشینی واژه‌ها، بیان احساسات و عواطف به بررسی ساختاری این نوع قالب شعر در ادبیات فارسی پرداخت.

وی با بیان اینکه شاعر باید مکتب داشته باشد، ضمن تاکید بر مطالعه آثار شاعران برجسته، اظهار داشت: خوانش آثار شاعران برای کسب تجربه، دانش و غنی سازی گنجینه لغات در ذهن است و در سرودن شعر باید از اندیشه و کشف‌های شاعرانه‌ی خودمان استفاده کنیم.

بیست و ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون استان اردبیل برگزار شد

اطهرنیاری موضوع شعر سپید را دردهای اجتماعی و تا حدی عاشقانه عنوان کرده و افزود: احساساتی که در این نوع شعر به کار می‌رود صرف شادی‌ها نیست، بلکه بیشتر عواطف انسانی برگرفته از دردهای جامعه است. وقتی خداوند می فرماید ما انسان را با رنج آفریدیم، شاعران نیز در اشعارشان دردهایی را که از جهان هستی درک می‌کنند، فریاد می‌زنند.

این کارشناس برنامه در نقد سروده‌های اعضا با ذکر نقاط قوت و ضعف آثار ارایه شده، در خصوص نحوه‌ی تصویرسازی شاعرانه، ایجاز در شعر و آرایه های ادبی مباحث آموزشی و کاربردی را مطرح نمود.

شایان ذکر است این شاعر و منتقد اردبیلی در بخش پایانی صحبت‌های خود، با پرداختن به  ویژگی‌ها و محتوای شعردفاع مقدس، به کارگیری مفاهیم ایثار و شهادت در سرودن شعر توسط اعضای نوجوان شعر ارزشمند توصیف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =