کد خبر: 320959
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
نمایشگاه آثار پژوهشی کانون گشایش یافت

نمایشگاه آثار پژوهشی در نخستین روز از چهاردهمین ویژه‌برنامه‌ هفته پژوهش با حضور مسئولان، معاونان، کارشناسان و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛  این نمایشگاه در راستای تحقق اهداف چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش با شعار «مسأله‌شناسی کودک و نوجوان، افق روشن آینده» برنامه‌ریزی و تلاش شده با تعریفی مشخص و کاربردی از جستار و اقدام‌پژوهی به بازتاب چکیده‌ای از آثار پژوهشی برگزیده در بخش‌های پایان‌نامه و رساله، مقاله، جستار، اقدام‌پژوهی و پژوهش اعضا و فعالیت‌های پژوهش محور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بپردازد.

نمایشگاه آثار پژوهشی کانون گشایش یافت

همچنین معرفی کتاب‌ها و منابع پژوهشی، ارائه سیر پژوهشی، بازی‌های تفکرمحور، پخش فیلم‌هایی از پژوهشگران نوجوان و بانک اطلاعات پژوهشی، معرفی کتاب‌ کار پژوهش اعضا و دعوت از بازدیدکنندگان برای طراحی شعار هفته و ارائه نظرها و پیشنهادها از بخش‌های متفاوت این نمایشگاه است.

بخشی از نمایشگاه به معرفی مجموعه کتاب چهار جلدی کاوشگری و پژوهش برای کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «کشف‌های کوچک، لذت‌های بزرگ»، «می‌خواهم بدانم»، «لحظه‌های یافتن»، «کاوش و بینش» اثر محبوبه اسپیدکار و سایر مولفان این مجموعه در هر کتاب به تفکیک به ارائه روش‌های کاوشگری و پژوهش در کلاس درس کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۴ ساله می‌پردازد.

نمایشگاه آثار پژوهشی کانون گشایش یافت

علی‌ رشیدی‌نیا سرپرست اداره کل استان تهران در مراسم گشایش این نمایشگاه، بر اهمیت ترویج رویکرد پژوهشی در جامعه مخاطب تاکید کرد و تفکر را از ضرورتی‌ترین مبانی آموزشی و پرورشی دانست.

نمایشگاه آثار پژوهشی از ۱۹ تا ۲۳ آذر ۱۴۰۱، در سالن نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب، پذیرای حضور کودکان، نوجوانان، معلمان، مربیان، کارشناسان و پژوهشگران است.

نمایشگاه آثار پژوهشی کانون گشایش یافت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =