فعالیت‌های جذاب کانون می‌تواند معرف خوبی برای نماز و  آثار و برکات آن باشد

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در پنجمین شورای اقامه نماز کانون در این استان بر لزوم اجرای فعالیت‌های فرهنگی جذاب به منظور معرفی دقیق نماز و آثار و برکات آن به کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این مقام مسؤول با اشاره به حضوردرجلسه‌ استانی شورای اقامه نماز در محل دانشگاه فرهنگیان به ضرورت تعامل کانون با نهادهای فرهنگی استان به ویژه دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش تأکید کرده و افزود ایده‌ها و تجربیات مربیان کانون درحوزه‌ی معرفی نماز به کودکان و نوجوانان می‌تواند معرف خوبی برای نماز و  آثار و برکات آن به کودکان و نوجوانان باشد.

ایشان با اشاره به گزارش کوتاهی از نشست برگزار شده در دانشگاه فرهنگیان و میزبانی این نهاد از اجلاس استانی نماز که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، از سپیده اخلاقی، دبیر ستاد اقامه نماز کانون و دیگر اعضای شورا خواست تا ایده‌ها و تجربیات در این زمینه را از دل مراکز فرهنگی، هنری گرد آوری کرده و ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب، مربیان را در این حوزه آگاه کرده و مربیان با شیوه‌های جذاب نماز و اهمیت و ضرورت آن را به اعضای مراکز معرفی کنند.

این مقام مسؤول با بیان تجربیات خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در برقراری ارتباط بین فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی و نماز و به ویژه برگزاری نشست موفق علمی – نجومی با موضوع اوقات شرعی و  اهمیت آن، افزود ما باید تمام تجربیات خود از لذت نمازخوانی و دلایل اهمیت این فریضه مهم در اسلام را به کودکان و نوجوانان  معرفی کرده و با استفاده از منابع مختلف و مطالعه و پژوهش آنان را به اندیشه وا داریم تا خودشان اهمیت نماز را متوجه شده و در این مسیر گام بردارند.

در این نشست  که روز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ برگزار شد، همچنین بر لزوم مشارکت کانون در فعالیت‌های استانی ستاد اقامه نماز مانند بارگذاری اطلاعات در سامانه سجاده، شرکت فعال در جشنواره فجر تا فجر، برگزاری دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های بحث آزاد با موضوع «چرا نماز بخوانیم؟»  و ... تاکید شد.

فعالیت‌های جذاب کانون می‌تواند معرف خوبی برای نماز و  آثار و برکات آن باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =