حضور پُررنگ پژوهشگران در جشنواره قصه‌گویی

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، با رویکرد علمی و پژوهشی خود، میزبان نشست‌های تخصصی با حضور پژوهشگران، مدرسان دانشگاه و منتقدان شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در چهار روز برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ۹ نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

یکشنبه ۲۵ دی، همزمان با نخستین روز از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در شهر یزد، سیدمحمد جواد صداقت‌کشفی قائم‌مقام صداوسیمای مرکز یزد، مدرس دانشگاه و مشاور دینی درباره «قصه‌گویی از منظر قرآن کریم» و فاطمه یوسفی، مشاور و پژوهشگر دینی به بررسی «اهمیت و جایگاه قصه و داستان و تاثیر مخاطب با نظری بر آیات قرآن» با رویکرد دین و معنویت در قصه، قصه‌گویی و قصه‌پردازی به سخنرانی پرداختند.

در روز دوم جشنواره، اسدالله شکرانه، پژوهشگر و نویسنده ادبیات کودک، به موضوع «شناخت قصه‌های سنتی در حوزه جامعه‌شناسی» پرداخت و مرضیه دهقانی، مدرس، مشاور و پژوهشگر، درباره «قصه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی- قصه درمانی با رویکرد جامعه‌شناسی قصه، قصه‌گویی و قصه‌پردازی» صحبت کردند.

در روز سوم، محمدرضا اولیا، پژوهشگر و نظریه‌پرداز و عالیه مهرابی، پژوهشگر، نویسنده و شاعر با رویکرد ادبیات و هنر در قصه‌، قصه‌گویی و قصه‌پردازی با موضوع‌های «درنگی بر تعامل قصه و معماری» و «واکاوی نقش تربیتی و آموزشی قصه و قصه‌گویی در کودکان ونوجوانان» سخنرانی خواهند کرد.

این نشست‌ها در بخش علمی تخصصی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد برگزار شده و خواهد شد.

همچنین هم‌زمان با روز چهارم جشنواره (چهارشنبه ۲۸ دی)، مریم غیاث‌آبادی، به ارائه مقاله خود با موضوع «شناسایی عوامل موثر بر تقویت مهارت‌های کودکان از طریق قصه‌گویی دیجیتال با استفاده از مرور نظام‌مند ادبیات علمی» است که فاطمه قانع به عنوان داور در این جلسه حضور دارد.

فاطمه احمدزاده نیز در بخش جستار به ارائه اثر «جوی عسل» می‌پردازد که دکتر سعید حسام‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز به عنوان داور این اثر را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

سومین نشست روز چهارم نیز به زهرا پردل اختصاص یافته که کتاب «پیکر گردانی» را ارائه می‌دهد و محمد گودرزی‌دهریزی، به عنوان داور این اثر را ارزیابی می‌کند.

در آخرین روز و هم‌زمان با آیین پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، از کتاب «قصه‌جو ۲»، اثر دکتر محمد گودرزی‌دهریزی رونمایی خواهد شد.

این نشست‌های علمی ترویجی، در سالن کنفرانس هتل داد یزد برگزار خواهند شد.

علاقمندان می‌توانند برای تماشای آنلاین این نشست‌ها به نشانی اینترنتی https://live.kpf.ir/ch/kargah یا نشانی www.aparat.com/kanoon.yazd/live در آپارات مراجعه کنند.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان، از ۲۵ دی آغاز شده است و تا بیست‌ونهم همین ماه در شهر یزد ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =