برگزاری ویژه برنامه «هفته نماز» در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

با هدف ترویج فرهنگ مقدس و معارف نماز و ایجاد انس  و آشنایی بیشتر با نماز در مخاطبان، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین ویژه برنامه هفته نماز را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، کانون قزوین در یک برنامه ابتکاری که هر ساله در مراکز فرهنگی و هنری استان انجام می‌شود، امسال نیز ویژه برنامه هفته نماز در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین اجرا شد.

در این هفته مراکز کانون با استفاده از زبان هنر و به کارگیری ابزار و شیوه‌های متنوع ادبی و فرهنگی، برنامه‌های متنوعی با هدف ترویج فرهنگ نماز و ایجاد انس و ترغیب به نماز برای اعضای خود اجرا کردند.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد فعالیتهای معرفی کتاب، اجرای مسابقه کتاب‌خوانی در بین نوجوانان، کارگاه پژوهش، مسابقه خاطره نویسی، همکاری با جشنواره مسابقه فجر تا فجر، کارگاه کاردستی و برگزاری نشست نمازشناسی با شرکت و حضور 30 عضو نوجوان مرکز انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری بویین زهرا با اجرای چند مسابقه با موضوع نماز، قصه‌گویی، کارگاه‌های هنری با محوریت نماز(کاردستی، نقاشی و تکه چسبانی)، پویش عکاسی «نماز در خانه» با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا همراه با تقدیر از برگزیدگان و معرفی بیشتر نماز و احکام آن به اعضا هفته نماز را گرامی داشت.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین هم به این مناسبت فعالیت‌های قصه گویی، روخوانی کتاب، بحث کتاب، کارگاه نشریه کاغذی نماز( آشنایی با احادیث و احکام نماز) اجرای مسابقه، بازی و سرگرمی با محوریت آموزش نماز، آموزش احکام نماز، برپایی نماز جماعت و کارگاه خاطره‌گویی از اولین نماز انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان فعالیت‌های پخش انیمیشن با موضوع نماز( بحث و نقد و گفتگو در مورد مفهوم و پیام این اثر)، شعرخوانی، معرفی کتاب با محوریت نماز، بحث کتاب براساس کتاب «نماز سرچشمه پاکی‌هاست»، معرفی احکام نماز، کارگاه سفالگری تسبیح و مهر و کارگاه های ادبی «دلنوشته‌هایی با محوریت نماز و خاطرات نماز را دراین هفته انجام داد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه فعالیت‌های کارگاه کاردستی «اوریگامی چادر نماز»، معرفی کتاب، کارگاه نقاشی خلاق (با موضوع سجاده همراه با تکه چسبانی) ، آموزش عملی نماز و وضو، بیان احادیث نماز، قصه‌گویی و  معرفی آثار و برکات نماز انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند در این هفته کارگاه ساخت کاردستی نماز، طرح دیواری تشویق به نماز و آموزش احکام را انجام داد.

گفتنی است، در راستای فعالیت‌های ترویج فرهنگ نماز،کانون قزوین طرح«هفته گرامی‌داشت نماز» را در مراکز فرهنگی و هنری استان اجرا کرد.

در این هفته مراکز فرهنگی و هنری کانون با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در راستای ترویج فرهنگ نماز در مخاطبان خود تلاش کردند.

برگزاری ویژه برنامه «هفته نماز» در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

برگزاری ویژه برنامه «هفته نماز» در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

برگزاری ویژه برنامه «هفته نماز» در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =