نخستین جشنواره نقاشی کودک اتباع غیرایرانی

نخستین جشنواره نقاشی کودک اتباع غیرایرانی مقیم ایران با موضوع مهر نبوی، رویا، زندگی به مناسبت مبعث پیامبراکرم(ص) در قم برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه با مشارکت کانون پرورش فکری، موسسه فرهنگی هنری ساتیا، اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری استان قم برگزار شد و با استقبال خوب مخاطبان کودک و نوجوان همراه بود.

در این جشنواره اتباع بیش از ۸ کشور مختلف، ۵۰۰ اثر نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از داوری، به ۵ اثر برگزیده سفر زیارتی مشهد مقدس به همراه خانواده هدیه داده شد. داوری آثار را اسماعیل ذبیحی مربی هنری کانون پرورش فکری استان قم بر عهده داشت.

نخستین جشنواره نقاشی کودک اتباع غیرایرانی

آیین پایانی این جشنواره با حضور سیدمهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع، علی‌اکبر زارعی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی و محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم برگزار شد و برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این آیین سیدمهدی قریشی معاون توسعه مدیریت استانداری قم ضمن قدردانی از کانون پرورش فکری به سبب توجه ویژه به کودکان و نوجوانان اتباع، گفت: هنر زبان مشترک بین اقوام، ادیان و کشورهاست و با استفاده از ابزار هنر می‌توانیم به‌هم نزدیک شده و مشترکات‌مان را بهتر ببینیم.

وی ادامه داد: مقام‌ معظم رهبری همواره بر اتحاد و وفاق امت اسلامی تأکید داشته‌اند و اینکه به‌عنوان یک امت باید همدلی داشته باشیم، لذا با استفاده از هنر و این زبان مشترک می‌توانیم اشتراک‌های فرهنگی و دینی خود را بیشتر نشان داده و با تمرکز بر آن وفاق و همدلی مسلمانان را گسترده‌تر کنیم.

نخستین جشنواره نقاشی کودک اتباع غیرایرانی

قریشی با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، بر برنامه‌ریزی منظم و هدفمند رویدادهای فرهنگی به‌صورت ملی و در دوره‌های سنی مختلف تأکید کرد و افزود: کار قشنگی که اتفاق افتاده این است که به حوزه کودکان و نوجوانان توجه ‌شده است، چراکه نسل کودک و نوجوان می‌تواند با تحصیل، مهارت‌آموزی و پشتکار، آینده خود و کشور را فارغ از مرزهای جغرافیایی بسازد و لذا توجه‌های فرهنگی برای این سنین بیش از دیگران جواب خواهد داد.

برپایی کارگاه هنری آموزش نقاشی با مربی‌گری محسن هیزجی از مربیان هنری کانون، کارگاه فرهنگی کاغذوتا با حضور شیرین دادخواه کارشناس فرهنگی کانون و با مربی‌گری ایمانه خلیلی و فائزه مرزبان مربیان فرهنگی کانون و قصه‌گویی بومی محلی محسن کریمی مربی فرهنگی کانون استان قم از برنامه‌های جنبی آیین پایانی جشنواره کودک اتباع غیرایرانی مقیم ایران در استان قم بود.

نخستین جشنواره نقاشی کودک اتباع غیرایرانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =