رونمایی کتاب های «دختر رودخانه» و «گنبد آبی»

همزمان با ایام پاسداشت مقام شهدا آئین رونمایی از دو کتاب با موضوع دفاع مقدس با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح سه شنبه ۲۳ اسفندماه رونمایی از دو کتاب «دختر رودخانه» و «گنبد آبی» با حضور مدیر کل کانون استان، معاون ارشد بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان، مدیر نشر ضریح آفتاب، نویسندگان کتاب، همکاران و اعضای فعال کانون در محل سالن کنفرانس اداره کل کانون استان برگزار شد.

رونمایی کتاب های «دختر رودخانه» و «گنبد آبی» با موضوع دفاع مقدس

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان ضمن ابراز خرسندی از همکاری ایجاد شده گفت: یکی از هویت‌های اصیل انقلاب که با هویت تاریخی ما پیوند خورد ه است دوران حماسه‌آفرین دفاع مقدس است. این دوران محمل وقایع، اتفاقات، شخصیت‌ها و قصه‌هایی است که برای نسل امروز سراسر درس زندگی است.

وی با اشاره به فعالیت قصه‌گویی به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی کانون گفت: از ابزارهای مهم در انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان قصه‌گویی، نمایش، داستان و شعر است. این ابزارها می‌تواند در خدمت انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس از منظر پرداختن به زندگی شهدا محقق شود.

زره‌ساز با اشاره به مهرواره «من کشورم را دوست دارم» گفت: این مهرواره سال گذشته با موضوعاتی همچون ایران دوست‌داشتنی من، سرباز وطن، قهرمانان من (زندگی و خاطرات شهید سلیمانی و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم) کودک و نوجوان را در حوزه قصه‌گویی گرد هم آورد و امسال دومین مهرواره با موضوع انقلاب اسلامی، رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس در بهمن‌ماه در شهرستان گناباد آغاز گردید و این مهرواره می‌تواند فرصتی برای حضور خانواده شهدای دفاع مقدس و شرکت در بخش قصه‌گویی از طریق بازگویی خاطرات شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس باشد.

مدیر کل کانون با اشاره به موزه‌ی دفاع مقدس گفت: مخاطب این موزه باید همه اقشار جامعه باشند و ما با وجود ظرفیت‌های ارزشمندی همچون مربیان توانمند و محتوای منحصر بفرد قابلیت حضور در این موزه را داریم تا بتوانیم کودک و نوجوان را با مفاهیم ارزشمند دفاع‌مقدس در بستر فعالیت‌های مختلف ادبی، فرهنگی و هنری آشنا سازیم.

رونمایی کتاب های «دختر رودخانه» و «گنبد آبی» با موضوع دفاع مقدس

نعمت الله سجادی معاون ارشد بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فرصت مغتنم همکاری و هم‌افزایی سازمانی ایجاد شده گفت: دفاع مقدس گنجینه گرانبهایی است که همه افراد با توجه به ارزش‌های خود از آن بهره می‌برند. آنچه اهمیت دارد ایجاد تفکر دفاع مقدس برای کودک و نوجوان نسل امروز است. یکی از ابزارهایی که می‌تواند این تفکر را ایجاد کند تولید و انتشار کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و ارزش‌های آن است و ما در این رویداد توانستیم این مهم را محقق کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نونهالان و نوجوانان گفت: ماموریت بنیاد، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و مهمترین نشر تولید کتاب مناسب است. کتاب‌های متنوع و باارزشی در این سال‌ها چاپ شده است همچون کتاب‌های اسنادی، خاطرات، رمان و داستانهای کودکانه. اگر به دنبال تاثیر ماندگار تفکرات دفاع مقدسی در جامعه هستیم باید از مخاطب کودک و نوجوان آغاز کنیم.

سجادی با اشاره به اهداف بنیاد برای رواج فرهنگ مقاومت گفت: در بنیاد به دنبال ترویج کتابخوانی، ترویج تفکر دفاع مقدسی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن با نشر کتاب مناسب برای نسل امروز هستیم و به همین منظور از همه صاحبان قلم و موسساتی که می‌توانند در تحقق این مهم به ما یاری رسانند دعوت به همکاری می‌کنیم.

رونمایی کتاب های «دختر رودخانه» و «گنبد آبی» با موضوع دفاع مقدس

در ادامه‌ی برنامه تعدادی از اعضای فعال کانون در فضایی صمیمی نظرات و پیشنهادات خود را در مورد کتاب‌های چاپ شده با نویسندگان مطرح کردند و نویسندگان نیز در خصوص هدف از نوشتن، ایده طرح داستان و چگونگی نوشتن برای حاضرین سخن گفتند.

رونمایی کتاب های «دختر رودخانه» و «گنبد آبی» با موضوع دفاع مقدس

در خاتمه‌ی آئین رونمایی، از نویسندگان کتاب‌ها تقدیر و جشن امضای کتاب توسط نویسندگان برای اعضا اجرا گردید.

رونمایی کتاب های «دختر رودخانه» و «گنبد آبی» با موضوع دفاع مقدس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =