صدای پای بهار در مراکز قیدار، سهرورد، ماهنشان، زرین‌آباد و آببر طنین انداز شد

همزمان با روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ مربیان مراکز قیدار، سهرورد، ماهنشان، زرین‌آباد و آببر در تعامل شایسته با مدارس برنامه‌ای با عنوان (صدای پای بهار) را در استقبال از عید نوروز برای دانش آموزان برگزار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ همزمان با روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ مربیان مراکز قیدار، سهرورد، ماهنشان، زرین‌آباد و آببر در تعامل شایسته با مدارس برنامه‌ای با عنوان (صدای پای بهار) را در استقبال از عید نوروز برای دانش آموزان برگزار کردند.

مرکز فرهنگی هنری قیدار

زینب علی‌بیگلو اظهار داشت: همزمان با روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ مرکز قیدار در تعامل شایسته با مدارس شهر قیدار نبی (ع) برنامه‌ای با عنوان (صدای پای بهار) را در استقبال از عید نوروز برای دانش‌آموزان با حضور ارزشمند معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش و معلمان برگزار کردند.

مسئول مرکز قیدار به اهداف این برنامه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ی صدای پای بهار در راستای پاسداشت آیین‌های نوروزی به عنوان یکی از کهن‌ترین نمادهای فرهنگی ایران و نیز  توجه به جایگاه نوروز در فرهنگ و ادبیات ایران، با هدف ترویج و توسعه آداب، رسوم سنتی و محلی منطقه قیدار، برگزاری مراسم ساده، شاد و سالم نوروز باستانی به بهانه حلول سال نو، آمدن فصل رویش با برگزاری آیین مهر و دوستی اجرا شد.

معرفی کتاب و کتابخوانی، نمایش فیلم، قصه‌گویی، کارگاه کاردستی خلاق ساخت ماهی‌های کاغذی و سفالی و به اشتراک‌گذاری کلیپ فرهنگی با عنوان معرفی نمادهای سفره هفت سین و مسابقه از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه صدای پای بهار بود.

شایان ذکر است در پایان برنامه با اهدای گلدان‌های سبز نارنج شمیم بهشتی، از دانش‌آموزان و میهمانان حاضر در جلسه تجلیل شد.

 اعضای مرکز قیدار با اشتیاق تمام در طرح و پویش «سبزه ماندگار»  با هدف حفاظت از محیط زیست و دوستی با طبیعت شرکت نمودند و با این حرکت مطلوب و هدفمند فرهنگی، دانش آموزان و اولیا را  به کاشت دانه‌های مرکبات نارنج و پرتقال به‌جای گندم و عدس و… تشویق نمودند.

مرکز فرهنگی هنری زرین آباد

به مناسبت فرا رسیدن سال نو و عید باستانی نوروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز زرین آباد با حضور ۴۰ نفر از کودکان مهد پریا به همراه مادرانشان برنامه یک قدم تا بهار  را اجرا کرد.

برنامه های اجرایی شامل: معرفی آداب و رسوم و سنت‌های عید نوروز در منطقه، قصه‌گویی عمو نوروز، شعر خوانی گروهی کودکان، اجرای مسابقه حضوری شاد و موزیکال، پخش شعر، سرودهای شاد کودکانه، پذیرایی بود.

مرکز فرهنگی و هنری سهرورد

نوروز و آیین مرتبط با برگزاری این جشن کهن فرصت مناسبی برای احیاء و معرفی آداب و رسوم پیشینیان به کودکان و نوجوانان می باشد. بر همین اساس مرکز فرهنگی و هنری سهرورد با برگزاری جشن نوروز با عنوان «یک قدم مانده تا بهار» به پیشواز سال ۱۴۰۲ رفت.

این برنامه با هدف آشنایی هر چه بیشتر اعضا با آداب و رسوم گذشته، هویت ملی و فرهنگی، برای ۳۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان خانواده‌های محترم بهزیستی برگزار شد.

معرفی ایام و وقایع عید نوروز و چهارشنبه سوری، معرفی شخصیت، چیدن سفره هفت سین با هدف آشنایی اعضا با معنی و مفهوم آنها، کارگاه کاردستی تنگ ماهی، قصه گویی، شعر خوانی و... از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مرکز بود.

مرکز فرهنگی‌هنری آببر 

به مناسبت  فرارسیدن بهار و عید باستانی نوروز مرکز فرهنگی هنری آببر جشن یک قدم تا بهار را با شرکت 55 نفر از کودکان پیش دبستانی گل‌های بهشت با هدف ایجاد شادی و نشاط در بین کودکان و آشنایی آنها با آداب و رسوم عید نوروز در جای جای ایران اجرا شد.

 در این برنامه کودکان ضمن شرکت در کارگاه نقاشی بهار، در ویژه برنامه "یک قدم تا بهار" با اجرای برنامه‌های شعرخوانی، اجرای سرود و آشنایی با  آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی در عید نوروز حضور یافتند و آمدن بهار زیبا را به جشن نشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =