سلسله نشست‌های دینی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام برگزار شد 

فاطمه رستگار از برگزاری سلسله نشست‌های دینی با محوریت ماه مبارک رمضان در مراکز کانون خبر داد و گفت: توجه به تربیت دینی کودکان و نوجوانان یکی از شاخص های مهم در سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ،سلسله نشست های دینی با محوریت ماه مبارک رمضان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ، برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان حضرت علی «ع»،شب های قدر را فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی دانست و گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با ویژگی ها وبرکات ماه مبارک رمضان و اعمال شب های قدر در تقویت باورهای دینی و هدف از انجام این اعمال ضرورت دارد و در این راستا کانون استان ایلام برنامه‌های متعدد فرهنگی مذهبی و نشست های دینی را برگزار کرده است. 

فاطمه رستگار افزود:علاوه بر تربیت دینی قشر مخاطب در سطح مراکز و زمینه سازی برای حضور این قشر تأثیر گذار برای انجام اعمال شب قدر در مکان های مذهبی ، اولیا نیز نقش بسزایی در فراهم آوردن شرایط حضور فرزندانشان در مکان های مذهبی دارند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد کودکان و نوجوانان با اعمال این  شب‌های پر فضیلت بیشتر آشنا شوند و از این لحظات ناب معنوی بهرمند گردند.

رستگار بر آموزش و تربیت دینی قشر مخاطب در مراکز کانون تأکید کرد و گفت: نشست های دینی با حضور روحانیون معزز در کلیه مراکز کانون استان با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با ویژگی های ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در راستای استفاده بهینه جامعه هدف از آموزه های دینی برگزار شد.

وی افزود: این سلسله نشست‌ها برای اعضا و همکاران نیز برگزار شد و در این نشست ها علاوه بر آموزشهای دینی،بر اهمیت خواندن نماز اول وقت ،تلاوت قرآن و برکات آن در زندگی، فضیلت شب‌های قدر و آموزش اعمال این شب های پر برکت،جایگاه سوره قدر در قرآن، جایگاه زن در حکومت اسلامی، ضرورت رعایت حجاب و پوشش اسلامی توسط روحانیون معزز تأکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =