کد خبر: 324796
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
اولویت اول حراست کانون، حفظ حرمت و کرامت همکاران است

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اولویت اول حراست در مجموعه، حفظ حرمت و کرامت همکاران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روح‌الله عباسی‌نژاد در نشست شورای اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام که صبح روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر افزود: نتیجه بازدیدهای امروز از مراکز کانون استان، مبین یک کار گروهی، هماهنگ و کارشناسی بود.
او در ادامه بیان کرد: این کارها را یک مدیر و یا یک فرد به تنهایی نمی‌تواند انجام ‌دهد بلکه نقطه ثقل و تلاقی موفقیت‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت تعاملی است که می‌تواند این ظرفیت‌ها را به‌خوبی همراه و همگرا کند که جای قدردانی دارد.
عباسی‌نژاد با تأکید بر اینکه کانون دارای ظرفیت‌های خاص و ویژه‌ای است، افزود: نقش مدیریتی از یک سو و نقش همکاران از سوی دیگر در پای کار آوردن این ظرفیت‌ها موثر است.

اولویت اول حراست کانون، حفظ حرمت و کرامت همکاران است

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با بیان این‌که کانون به عنوان یکی از سازمان‌های فرهنگی موثر، باید در تربیت فرهنگی، دینی و هویتی نسل پایه -کودکان و نوجوانان- قوی عمل کند و باید در فعالیت‌های کانون عینیت‌گرا باشیم و آنها را به سمت محصول‌محوری سوق دهیم و این امر مهم، بدون به‌کارگرفتن توان و ظرفیت کانونی‌ها، دست یافتنی نیست.
عباسی‌نژاد با بیان اینکه اهتمام مدیریتی کانون، رونق برنامه‌ و معرفی جایگاه واقعی آن در نظام فرهنگی کشور است، یادآور شد: این مهم جز با اصلاح برخی فرآیندها، رفع نارسایی، تسهیل‌گری در امور، بازآرایی اهداف و برنامه‌ها، تولید محتوای کاری موثر، استفاده از خردجمعی، باور سرمایه انسانی، بهره‌گیری حداکثری از توان همه کارکنان، تفکر خلاق، بهبود وضعیت حقوق و معیشت و رفاه آنان و... محقق نخواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه مربیان کانون سفیران و پیشرانان فرهنگی در تربیت نسل پایه‌اند، افزود: مربیان کانون، دارای ظرفیت کم‌نظیری هستند و مراکز با حضور و خدمات آنان رونق می‌یابد، اما برای اثبات این ظرفیت، باید فعالیت‌های مراکز و جذب اعضای آن چند برابری شود.

اولویت اول حراست کانون، حفظ حرمت و کرامت همکاران است

عباسی‌نژاد تصریح کرد: در رویکرد جدید کانون تصدی‌گری در ستاد به حداقل می‌رسد و تمرکز بر تقویت تولیت، نظارت و پشتیبانی است.
مدیر دفتر مرکزی حراست کانون افزود: در حوزه مدیریت، همه باید خادم باشند و الحمدلله این باور وجود دارد.
وی اضافه کرد: همه ما استان ایلام را به مفاخر، مشاهیر، اسطوره‌های ادبی، شاعران، سرداران شهید، روحیه مقاومت و پایداری مردمانش، قانع بودن، نجابت و روحیه انقلابی و ارزشی آنان، می‌شناسیم بنابراین مبتنی بر این شناخت، انتظارها هم بالاست.
عباسی‌نژاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که باید بذر ایمان را در ذهن و دل کودکان و نوجوانان کاشت، گفت: به عنوان رسالت اصلی در این حوزه باید خلاقانه، ادیبانه و هنرمندانه و با زبان زیبای شعر، قصه و هنر در این مسیر حرکت کنیم.
وی در تبیین رویکرد حراست کانون یادآور شد: ما مبتنی بر منشور اخلاقی و صیانتی خود عمل خواهیم کرد، ما نیازمند پرهیز از پیش‌داوری و نیز توجه به قضاوت مومنانه و منصفانه هستیم و طبیعتا اولویت اول حراست در مجموعه، حفظ حرمت و کرامت همکاران خواهد بود بنابراین در نقش صیانتی خود، باید مشاوری صادق، دلسوز، خیرخواه و امین برای همکاران و مدیران کانون باشیم.

اولویت اول حراست کانون، حفظ حرمت و کرامت همکاران است

عباسی‌نژاد در پایان ضمن تأکید بر تسهیل‌گری در امور، پیشگیری از بروز مسائل، آسیب‌شناسی و کمک به اصلاح و حل صحیح مسائل به عنوان رسالت ذاتی حراست، گفت: جلوگیری از هدر رفت سرمایه انسانی، پیگیری حقوق متقابل کارکنان و سازمان از دیگر رویکردهای حراست است که آنان را به جدیت دنبال خواهیم کرد.
بازدید از مراکز کانون استان ایلام، شرکت در شورای اداری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دیدار با مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ایلام، دیدار با خانواده شهدا و قدردانی از همکاران ایثارگر از دیگر برنامه‌های عباسی‌نژاد در سفر به استان ایلام بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =