همکاری‌های  کانون پرورش فکری مازندران با آموزش و پرورش استثنایی استان توسعه می‌یابد

با هدف اجرایی شدن تفاهم نامه کشوری میان کانون پرورش فکری و سازمان آموزش استثنایی کشور، همکاری‌های این دو دستگاه در مازندران توسعه می‌یابد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، براساس این تفاهم‌نامه،  دو طرف در زمینه فراهم آوردن زمینه حضور این مخاطبان، شامل کودکان و نوجوانان دارای آسیب‌های شنوایی، بینایی و معلولان جسمی و حرکتی در مراکز فراگیر کانون در کنار دیگر اعضای کانون و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی آنان از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت توافق کردند.

شناسایی و رشد استعدادها و بالابردن سطح توانایی‌های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی مخاطبان هدف با استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو طرف به‌ویژه مراکز کانون و مدارس استثنایی از جمله اهداف اجرای این تفاهم‌نامه است.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در این تفاهم‌نامه دو ساله متعهد شده است زمینه‌های حضور دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه را در مراکز کانون فراهم آورد، در حوزه آموزش مربیان و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری برای مخاطبان با کانون همکاری کند و دو طرف نیز بر برگزاری بازدیدهای درون شهری آموزشی و هنری و تاریخی و … توافق کردند.

بر همین اساس، در نشست حامد فاضلی کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با سید سروش ساداتی جمالی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان  که با همراهی معاونین دو دستگاه صورت پذیرفت؛ در خصوص بررسی بندهای تفاهم نامه و تسهیل در اجرای آن بحث و گفتگو شد.

همچنین مقرر شد در نشستی کارشناسی، ظرفیت‌های مورد نظر برای اجرای موثر این تفاهم نامه و توسعه خدمات کانون برای گروه هدف مدارس استثنایی استان مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

گفتنی است: پیش از این همکاری میان کانون با دستگاه‌های مرتبط با افراد با نیازهای ویژه در کانون انجام شده است که از جمله راه اندازی مرکز فراگیر ساری و توسعه کتاب و وسایل مورد نیاز افراد کم توان در برخی از مراکز کانون از جمله آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =