پیشرفت دانش‌آموزان به دست معلمان رقم می‌خورد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: معلمان مسئولیت بزرگی را در زندگی فرزندان جامعه بر عهده دارد اگر در زندگی دانش‌آموزان پیشرفتی اتفاق می‌افتد به دست آنهاست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با حامد علامتی با اشاره به نقش خطیر معلمان در پرورش نسل آینده اظهار کرد: معلمان باید توجه داشته باشند که تمام آینده و نقش‌ها و مسئولیت‌های جامعه به دست آن‌ها رقم می‌خورد چرا که نسل ما ساعت‌ها پای درس معلمان می‌نشینند. اخلاق، روحیه فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، زندگی آینده، خوب و بدی در کودکان، خداشناس یا منحرف شدن نسل آینده به دست معلم است.

پیشرفت دانش‌آموزان به دست معلمان رقم می‌خورد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه معلمان باید جایگاه و مسئولیت خود را بدانند و در مدارس با دقت تمام، احساس مسئولیت و وجدان‌داری، احساس تعهد نسبت به جامعه و خدا را در فرزندان ایجاد و تقویت کنند و آن ها را به تفکر وادارند مساله ای که در روایات ما بسیار بر آن تاکید شده است.

آیت‌الله ناصری در پایان گفت: باید فرزندان و دانش‌آموزان با سه اصل تفکر، تعقل و تدین در مدارس توسط معلمان پرورش یافته و اشخاصی خداشناس شوند تا هویت پیدا کرده و هدایت شوند.

آموزش و پرورش مهمترین نهاد مکلف به تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی است

حامد علامتی نیز که به نمایندگی از سرپرست آموزش و پرورش به یزد سفر کرده بود در این دیدار، آموزش و پرورش را بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت و مهمترین نهاد مکلف به تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی خواند.

در این دیدار که محمدحسین پارسایان؛ مشاور استاندار یزد، علی‌اکبر عزیزی؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار، محمدکاظم رحیمی‌نژاد؛ مدیرکل آموزش و پرورش، سیده‌عالیه قوامی مدیرکل کانون یزد، احسان عابدی مدیر کل ارشاد و محسن کاظمی مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد نیز حضور داشتند، مدیرعامل کانون با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید والا مقام شهید مرتضی مطهری بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی جامع و متقن بوده که به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و در حال حاضر به عنوان یکی از اسناد بالا دستی اجرایی سازی آن بسیار حائز اهمیت است. بر مبنای رهنمودها و تاکیدهای مقام معظم رهبری امروز مسئولان و خدمت‌گزاران در حال رفع مشکلات موجود در کشور هستند و در این بین حوزه تعلیم و تربیت و مباحث سند تحول بنیادین به کمک معلمان و فرهنگیان آماده است تا در کف مدارس جاری و ساری شود.

پیشرفت دانش‌آموزان به دست معلمان رقم می‌خورد

علامتی با بیان اینکه استان یزد با فعالیت‌های خود در حوزه تعلیم و تربیت جایگاه بسیار خوبی در سطح ملی داشته است، عنوان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه تعلیم و تربیت انجام شده است که به کمک مدیران استانی از ابتدای سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای انواع فعالیت فرهنگی، پرورشی، اردوهای مختلف تفریحی، راهیان نور، راهیان پیشرفت، آموزش‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی افزود: برنامه‌ریزی جذب مربیان فرهنگی، مربیان ابتدایی و توانمندسازی این افراد در تابستان جزو برنامه‌های آموزش و پرورش است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: اولویت اول ما در تعلیم و تربیت توجه به مدرسه است و بر مبنای سند تحول بنیادین پیش خواهیم رفت تا عنصر معلم، دانش‌آموز و اولیا و مربیان پرورش یافته و به جامع تسری داده خواهد شد. محیط پیرامونی مدرسه بسیار مهم و با اهمیت است، مردم و والدین خواستار فوق برنامه‌های فرهنگی برای پرورش بیش از پیش دانش‌آموزان هستند.

حامد علامتی در پایان به بازدیدش از مدرسه معارف اسلامی که مزین به حافظان قرآن بود، اشاره کرد و گفت: مدیران خوب و فعالی در استان یزد هستند امید که بتوانیم از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای پشتیبانی محتوایی و نرم افزاری صد درصدی در مدارس استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =